Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Solidaritat
Presentació de la campanya “3 del Vendrell, Absolució”

El proper divendres 21 de juny a la Plaça Vella a les 19.30h

18/06/2013 Drets i Llibertats
Concentració a la ciutat de la Justícia Concentració a la ciutat de la Justícia | Autor: Llibertat.cat

El proper divendres es presentarà al Vendrell, la campanya per exigir l’absolució d’en Pere, en David i en Jaume. Tots ells veïns de la població encausats per haver participar a la vaga general dle 29M sota una petició fiscal per cada un d’ells fins a 6 anys i mig de presó i més de 8.700 euros en concepte de multa.

El 29 de març de 2012, en Pere, en David i en Jaume, tres veïns del Vendrell van anar a Barcelona a participar de la manifestació convocada en el marc de la Vaga General. Aquella jornada de lluita, contra la reforma laboral, contra les retallades, i en defensa dels drets socials, va esdevenir una cacera de bruixes per part del que era aleshores el Conseller del Departament d’Interior, Felip Puig, amb el seu anhel de reprimir i silenciar aquelles veus que assenyalaven els culpables de la crisi, essent finalment 105 persones detingudes a Catalunya, i decretant-ne la presó provisional per a 5 d’aquestes.

Ja fa més d’un any de la detenció d’en Pere, en David i en Jaume, i fa més d’un any que a ells també els demanaven presó provisional, però finalment els van deixar en llibertat amb càrrecs. Molta gent del poble, i de la comarca, pensa que tot va quedar en aquells tres dies que van passar detinguts a Barcelona, i que a hores d’ara ja està solucionat, sense majors conseqüències per a ells.

El cert, però, és que un any i dos mesos després de la seva detenció, el procés no tant sols no ha acabat, si no que el Ministeri Fiscal, l’Ajuntament de Barcelona, i la Generalitat de Catalunya, actuant totes com acusació.
Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  7. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  8. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Els Foguerons de Sa Pobla tornen a omplir la Vila de Gràcia el darrer cap de setmana de gener
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid