Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
POLÍTICA LOCAL
Pressupostos de Tarragona: piramidals, cínics i contradictoris

La CUP tarragonina revela què amaguen uns pressupostos opacs que es disfressen de progressistes però que estan lluny dels interessos de la ciutadania

05/01/2013 Res-pública

Els pressupostos de l’Ajuntament de Tarragona per al 2013 van ser aprovats el passat 21 de desembre amb els vots del PSC-PSOE i les abstencions de CiU, PP i ICV. Només la CUP va oposar-se a uns pressupostos que consideraven opacs i que “defensen els seus interessos partidistes enfront dels interessos de la ciutadania”.

La CUP ha manifestat, a més, que l’increment d’euros d’enguany es deu a una apujada d’impostos i de taxes municipals que afecten els serveis bàsics de la ciutadania però que, en canvi, no reverteixen en aspectes clau com l’habitatge o els serveis socials. El partit, a més, ha posat de manifest les qüestions que s’amaguen dins d’aquests pressupostos pseudoprogressistes.

En primer lloc, els ha considerat uns pressupostos piramidals, ja que s’han realitzat sense cap procés participatiu que tingui en compte els tarragonins i les tarragonines, i també perquè hi ha una evident manca de transparència en amagar el còmput total percebut per consellers i càrrecs de confiança.

En segon lloc, la CUP creu que es tracta d’un projecte cínic perquè el govern tarragoní pretén fer-se una bona imatge dient que retirarà els diners dels bancs que desnonin, cosa que és impossible: els diferents governs municipals han contret molts deutes amb les entitats financeres. De fet, els pressupostos per al 2013 destinen 18 milions a aquest concepte, dels quals, 4.908.267,05 són interessos.

El greuge augmenta si es té en compte que aquests deutes “s’han contret d’esquena a la ciutadania i que s’haurien de considerar com a deute odiós”. La CUP creu que s’haurien de buscar responsables i que una possible solució seria auditar popularment el deute públic i no pagar-ne la part il·legítima.

D'altra banda, aquests pressupostos també han estat titllats de contradictoris pel fet que "un govern que s’autoanomena progressista destini a Seguretat Ciutadana una partida que triplica les destinades a Cultura, Patrimoni i Ensenyament".

Però el gat amagat no acaba aquí: s’han inclòs dins les despeses de l’Àrea de Serveis a la Persona els 530.000 destinats a l’empresa que gestiona el Nàstic; i 250.000 euros per a despeses dels Jocs del Mediterrani s’han disfressat de despeses de l’Àrea de Treball i Activació Econòmica.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Quan la política deixa de pensar el país
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid