Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Equipaments
Lliurades gairebé 2000 instàncies exigint la subvenció del túnel

El peatge del túnel de Sóller torna a pujar i un turisme pagarà 4,8 euros per cada trajecte

13/04/2012 Territori
Ahir, el Col·lectiu Albaïna va lliurar a la Direcció General de Transports un total de 1819 instàncies exigint la subvenció del peatge del Túnel de Sóller. I és que d’ençà del setembre del 2010 no s’ha abonat cap mensualitat als més de 6500 residents de la vall amb dret a la subvenció; una ajuda del Govern Balear que fa efectiva la gratuïtat del peatge del Túnel de Sóller als ciutadans de Sóller, Fornalutx i Escorca.

Amb aquesta acció, el Col·lectiu Albaïna, amb el suport de milers de ciutadans de Sóller i Fornalutx, fa una demanda ferma a Biel Company, conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, responsable de la subvenció del peatge del Túnel de Sóller, per a que normalitzi la situació pagant el deute acumulat, que a hores d’ara és de prop de 2 milions d’euros, i que garanteixi el pagament per mesos vençuts de la subvenció.


El peatge del túnel de Sóller torna a pujar i un turisme pagarà 4,8 euros per cada trajecte

El peatge del tunel de Sóller es torna a encarir per segon pic en els darrers mesos. Si a final de l'any passat s'incrementà un 3,2%, al maig s'augmentarà un 2% addicional. La primera pujada, que s'aplicà al desembre, responia a l'increment de l'IPC de l'any 2010, que el Pacte no efectuà quan tocava i que l'actual Consell del Partit Popular hagué d'ajustar més tard. Ara s'aplica l'IPC de 2011, tal com està estipulat a la concessió de l'únic peatge existent a les Balears, segons informava ahir Diari de Balears

Així les coses, un turisme passarà de pagar 4,70 euros a abonar-ne 4,80 a partir de maig. Això suposarà que l'anada i tornada a Sóller per a un usuari no resident costi en endavant nou euros amb 60 cèntims. Les motos de no residents pagaran 1,95 euros (cinc cèntims més); les furgonetes, autobusos i camions de menys de dos eixos, 7,55 euros (15 cèntims més); i els camions de més de dos eixos, 8,55 euros (15 cèntims més).

En el cas dels no residents també s'aplicarà l'increment del 2% sobre les tarifes, que són molt més baixes (ara un turisme d'un resident paga 1,20 euros).

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 13 anys sense en Toni Lecha
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid