Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Discriminació del català
Deneguen a Marc Belzunces el dret a revisar la condemna per parlar en català
13/03/2012 Llengua
Concentració en suport a Marc Belzunces Concentració en suport a Marc Belzunces | Autor: Jordi Borràs

El Tribunal Suprem espanyol ha fet públic que no ha admès el recurs que l'independentista Marc Belzunces va presentar en relació a la sentència de l'Audiència de Barcelona que el condemnava a 14 dies de presó i 540 euros de multa per un "delicte electoral."

Belzunces es va negar a participar en una mesa durant les eleccions espanyoles del 2008, al·legant que com a independentista català no podia participar-hi segons les seves conviccions.

Després del processament per haver-se declarat objector electoral va presentar un recurs al Suprem, que no l'ha acceptat al·legant "un defecte de forma" perquè era escrit en català.

Aquest independentista i promotor del català a la xarxa ha declarat davant d'aquesta nova resolució que "Jo no he tingut el dret de revisar la condemna per parlar en català." També ha  anunciat que prepara un recurs d'empara al Tribunal Constitucional.

Belzunces ha criticat la discriminació lingüística en aquet procés i el fet que s'hagin vulnerat els drets que recullen la Carta Europea de les Llengües Minoritàries, ratificada fa dotze anys per l'estat espanyol.

En el seu bloc ha demanat suport "per defensar els drets dels catalanoparlants a utilitzar la seva llengua davant de la justícia". Aquest represaliat per "delicte electoral" (el primer encausat per aquest delictes per motius polítics i adscripció independentista) exposa al seu bloc que el suport econòmic anirà destinat a pagar el recurs al Tribunal Constitucional a la desestimació del recurs pel fet de ser escrit en català; els que ha rebut fins ara només li permeten pagar la multa de 708 euros que haurà de pagar els pròxims dies.

Valora
Rànquings
  1. Neutralitzar el comportament ocupant
  2. L’ANC i la CACGi preparen mobilitzacions contra les visites borbòniques de la setmana vinent
  3. La família reial torna a les Comarques Gironines de la mà de l’alcalde d’ERC de Sant Martí Vell
  4. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  5. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  6. 41è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  7. SOM POBLE registra una moció per declarar Sant Martí Vell com a poble republicà i antimonàrquic
  8. Walter Benjamin, entre el suïcidi i la traïció d’Europa
  9. Arrenca a Barcelona l’Ecomarxa 2025 amb el lema “Gotes d’esperança, onades de canvi”
  10. Esmena a la totalitat al Pla d’Infraestructures de Residus de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid