Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un periodista de Ràdio Arrels té problemes a la frontera per parlar català

Als policies espanyols els hi estranya que les persones que saben parlar catalá no entenguin l'espanyol. Per això, de tan en tan, ens arriben noticies de persones que tenen problemes per aquesta raó.
Rafael Renyé i Pla, cap de colla dels Castellers del Riberal (Catalunya Nord) i locutor de Radio Arrels, que va tenir problemes dissabte passat, quan tornava del correfoc de La Jonquera, segons informa Vilaweb Catalunya Nord. En Rafael, va ser aturat per un guàrdia civil, al qual li va estranyar que, parlant català no sabés castellà. Sembla que la cosa no va anar més enllà de una mala estona passada per ell i la seva acompanyant.  Com diu en Rafael 'vos ho expliqui perquè pensi que es important recordar que la llengua catalana encara és víctima de discriminació i que la gent com nosaltres que parlem català podem tenir problemes només per parlar la nostra llengua. Nosaltres hem tingut sort, tot ha quedat com una anècdota.

08/09/2009 22:43 Drets i Llibertats
Però per altres nord catalans no ha estat tant fàcil i s'han passat hores amb la policia a la frontera. La discriminació al català encara avui és una realitat. Però no cal oblidar que aquesta discriminació no és legal i que ningú té el dret de nos impedir de parlar la llengua que volem. Els atacs contra el català son freqüents i per això una associació com Aire Nou que nos dona la possibilitat de parlar en català en total llibertat és una de les maneres de defensar-se contra aquests atacs.'
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid