El passat 27 de maig de 2010 la Direcció General de Carreteres va aprovar el projecte “Millora de l’accessibilitat a la variant de Mataró” que consistia en la formació de dues noves calçades de circulació a banda i banda de l’actual variant, en una extensió de prop de 7 quilòmetres (5 dins del terme municipal), amb trams de tres carrils per sentit i un doble túnel a cada banda. També preveia l’ampliació els enllaços d’accés a la carretera C-32.
La CUP ha volgut recordar que aquest projecte suposaria la pèrdua de terreny agrícola, més sòl destinat a carreteres, més contaminació, entre d’altres problemàtiques ambientals. Els ciutadans i ciutadanes dels diversos municipis afectats, han sortit al carrer en diverses ocasions per mostrar el seu rebuig a la modificació de la Ronda, entre les quals cal destacar la massiva manifestació del 21 de novembre a Mataró, promoguda per la Coordinadora Preservem el Maresme. Per altra banda, més de 87 entitats de la comarca van mostrar la seva oposició al projecte, com la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró (FAVM) o Unió de Pagesos.
Arrel de les diferents mobilitzacions a la comarca, la Generalitat de Catalunya va suspendre el projecte, aturant la seva execució, però no s’ha anul·lat definitivament de forma oficial.
La CUP denuncia l’oportunisme dels grups polítics
La CUP el passat 22 de novembre va presentar una moció al Ple del Consell Comarcal que pretenia tancar definitivament aquesta problemàtica amb un posicionament polític en contra del projecte i iniciar el diàleg amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) per tal de tancar-lo definitivament. També es proposava al Consell reobrir la Comissió de Mobilitat per tal de debatre com solucionar la problemàtica de l’accessibilitat de Mataró i la mobilitat de la comarca, tenint present els diversos grups comarcals i les entitats implicades. La moció només va rebre el vot a favor d’ICV i PxC i el vot contrari de CiU, PP i PSC, mentre que ERC va optar per l’abstenció.
La formació ha lamentat que no es pugui tancar aquest tema d’una vegada per totes, tot i el suport popular dels ciutadans dels municipis afectats i de les entitats i organitzacions. També han aprofitat per denunciar l’oportunisme dels grups polítics que en època electoral es van mostrar públicament en contra la Ronda i ara hi voten a favor o s’abstenen.
La Candidatura ha assegurat que seguiran lluitant en defensa del territori des de les institucions, a través de mocions al Consell Comarcal i als ajuntaments, i també des del carrer, donant suport i participant a les mobilitzacions convocades.
Nova moció a l’Ajuntament
La candidatura presentarà al proper Ple Municipal una moció en la qual demana que es rebutgi el projecte de la ronda Mataró-Maresme i la voluntat de tancar-lo definitivament. En segon lloc es demana la negociació amb el Departament d’Obres Públiques, d’una sortida alternativa a la situació actual i que els recursos previstos per les obres es destinin a millorar l’accessibilitat i els enllaços principals així com potenciar el transport públic a la comarca. Finalment la formació ha volgut subratllar la necessitat de la comunicació de l’acord als ajuntaments afectats pel projecte com són: Montgat, Alella, Teià, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar, Cabrils, Cabrera i Argentona.
La CUP ha volgut recordar que aquest projecte suposaria la pèrdua de terreny agrícola, més sòl destinat a carreteres, més contaminació, entre d’altres problemàtiques ambientals. Els ciutadans i ciutadanes dels diversos municipis afectats, han sortit al carrer en diverses ocasions per mostrar el seu rebuig a la modificació de la Ronda, entre les quals cal destacar la massiva manifestació del 21 de novembre a Mataró, promoguda per la Coordinadora Preservem el Maresme. Per altra banda, més de 87 entitats de la comarca van mostrar la seva oposició al projecte, com la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró (FAVM) o Unió de Pagesos.
Arrel de les diferents mobilitzacions a la comarca, la Generalitat de Catalunya va suspendre el projecte, aturant la seva execució, però no s’ha anul·lat definitivament de forma oficial.
La CUP denuncia l’oportunisme dels grups polítics
La CUP el passat 22 de novembre va presentar una moció al Ple del Consell Comarcal que pretenia tancar definitivament aquesta problemàtica amb un posicionament polític en contra del projecte i iniciar el diàleg amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) per tal de tancar-lo definitivament. També es proposava al Consell reobrir la Comissió de Mobilitat per tal de debatre com solucionar la problemàtica de l’accessibilitat de Mataró i la mobilitat de la comarca, tenint present els diversos grups comarcals i les entitats implicades. La moció només va rebre el vot a favor d’ICV i PxC i el vot contrari de CiU, PP i PSC, mentre que ERC va optar per l’abstenció.
La formació ha lamentat que no es pugui tancar aquest tema d’una vegada per totes, tot i el suport popular dels ciutadans dels municipis afectats i de les entitats i organitzacions. També han aprofitat per denunciar l’oportunisme dels grups polítics que en època electoral es van mostrar públicament en contra la Ronda i ara hi voten a favor o s’abstenen.
La Candidatura ha assegurat que seguiran lluitant en defensa del territori des de les institucions, a través de mocions al Consell Comarcal i als ajuntaments, i també des del carrer, donant suport i participant a les mobilitzacions convocades.
Nova moció a l’Ajuntament
La candidatura presentarà al proper Ple Municipal una moció en la qual demana que es rebutgi el projecte de la ronda Mataró-Maresme i la voluntat de tancar-lo definitivament. En segon lloc es demana la negociació amb el Departament d’Obres Públiques, d’una sortida alternativa a la situació actual i que els recursos previstos per les obres es destinin a millorar l’accessibilitat i els enllaços principals així com potenciar el transport públic a la comarca. Finalment la formació ha volgut subratllar la necessitat de la comunicació de l’acord als ajuntaments afectats pel projecte com són: Montgat, Alella, Teià, El Masnou, Premià de Dalt, Premià de Mar, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar, Cabrils, Cabrera i Argentona.