Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP trasllada les reivindicacions sobre atenció ginecològica als responsables del servei a Lleida

La CUP de Lleida presenta les 27 persones de la llista electoralLa CUP de Lleida, es va reunir aquest dilluns amb el màxims responsables sanitaris en atenció ginecològica a la capital del Segrià, delegat de Salut a Lleida, Antoni Mateu, el director de l'hospital Arnau de Vilanova, Victorià Peralta, i el cap del servei de Ginecologia del mateix hospital, Xavier González.
 
Per part de la CUP, van participar-hi Ester Sancho i Eva Lega com a representants de la formació, acompanyades de dues membres del Grup de Dones de Lleida, en nom del col·lectiu de dones de la ciutat i alhora usuàries de la sanitat pública. El passat 8 de març, la CUP va centrar les seves reivindicacions en l'atenció ginecològica a Lleida, denunciant-ne les 'greus mancances' que hi observaven, a més de demanar una reunió amb el delegat de Salut, al qual van adreçar un document amb propostes de millora en aquesta matèria.

05/04/2011 16:20 Política
Mitjançant la reunió, la CUP va fer saber als responsables sanitaris que reiteren les sevees reivindicacions, en primer lloc, quant a l'augment de recursos i professionals en aquesta àrea. La formació s'oposa a les retallades pressupostàries 'en un sector públic que considerem que ha de garantir el dret universal d'atenció a la salut'. També van mostrar la seva preocupació per 'la desaparació d'un espai especialitzat en l'atenció a la dona a Lleida quan va tancar el centre de planificació de Balàfia per diversificar l'atenció a tots els CAPs de la ciutat, amb la qual cosa si bé s'eixamplen els punts d'acollida de la demanda sanitària de les dones, es perd qualitat en l'atenció especialitzada per a la dona i en educació sexual'.

D'altra banda, la CUP va reivindicar 'el dret de les lleidatanes a poder fer revisions anuals de la seva salut sense tant de temps d'espera, que a la pràctica provoca que les dones acudeixin als centres privats'.
 
Davant aquestes demandes, el delegat de Sanitat, Antoni Mateu, en quant a les retallades, va negar que estiguin tenint cap repercusió en les usuàries ni en les dates d'intervencions quirúrgiques postposades -que imputa al calendari vacacional dels facultatius- i va afirmar que 'la situació de la salut pública se sostè gràcies a la coexistència amb el sector sanitari privat'. Mateu va informar que no es reobrirà cap punt d'atenció especialitzada per a dones i que en aquest moment no està previst fer cap campanya divulgativa en educació sexual ni accés als serveis de salut, que considera 'que ja són coneguts per les usuàries'. Pel que fa a la demanda de reduir el temps d'espera per les revisions ginecològiques, el delegat el considera 'raonable', per la qual cosa tampoc es farà cap inversió.
 
Des de la CUP valoren que 'el departament de Salut, tant als més alts nivells per part del conseller Boí Ruiz, com en la seva delegació a Lleida, obeeix a un esquema ultraliberal en no defensar suficientment el sector públic sanitari, deixant que sigui afectat per una crisi que cal recordar s'ha originat en el sistema bancari a qui no obstant s'ha rescatat i que la salut és un dret bàsic de la ciutadania que no hauria de ser objecte de cap retallada sinó tota una prioritat de govern que vulgués apostar pels drets socials, ara més que mai en temps de crisi'.
 
Font: Ara Ponent
Rànquings
  1. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  2. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  7. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  8. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. USTEC denuncia que el Govern va ocultar les incidències de PISA mentre promocionava l'informe de l'OCDE
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid