Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Assetgen un grup de joves durant la inauguració de l'exposició dels Mossos a Lleida

Els Mossos retenen els joves durant una hora sense donar-los motius i els amenacen. Posteriorment, els joves escridassen als comandaments dels Mossos titllant-los de repressors.
Ahir a Lleida, tot just va començar la inauguració de l'exposició del 25è aniversari dels Mossos, una desena d’agents van aturar un grup de joves i els van identificar, escorcollat i retingut durant una hora abans d’arribar a l'indret on es feia l'acte. Els agents van assegurar que havien rebut ordres per fer-ho i van dilatar la retenció fins que els responsables polítics de la policia havien abandonat l’exposició.
 

24/01/2009 12:52 Política
Durant la retenció, els agents han fet posar els joves contra la paret, els van escorcollar i els van robar cartells amb el lema “Les Corts, el jove de Torà, 11 de setembre de 2008... 25 anys apallissant els més febles”. Mentrestant, els van dir que “si nosaltres estiguéssimAssetgen un grup de joves durant la inauguració de l'exposició dels  Mossos a Lleida nerviosos, vosaltres no estaríeu tan tranquils”. Alguns periodistes van presenciar la retenció. Després, aquests joves i un segon grup van escridassar els comandaments dels Mossos d’Esquadra que restaven a l’exposició amb crits de “Mossos d’Esquadra repressors”.
 
Des de l’Assemblea de Joves de Lleida (AJL) reivindiquen aquests darrers fets com una mostra de rebuig del jovent organitzat de la ciutat contra les greus acusacions que els Mossos han ratificat aquesta setmana contra el jove agredit, amenaçat i detingut durant la Diada. També han volgut denunciar la persecució política que aquest cos ha dut a terme durant aquests 25 anys contra els moviments socials i altres sectors del país. En aquest sentit, aquesta mateixa setmana, dos mossos eren condemnats per lesions a un detingut immigrant a Barcelona.
 
Alhora, valoren que les identificacions i amenaces d’ahir responen a aquesta lògica de persecució sistemàtica que estan duent a terme contra l’Assemblea de Joves. El senyor Boada va marxar, però en Pere Blasco es queda i li exigiran responsabilitats per actuacions com la d’ahir i, especialment, per les agressions, amenaces i detenció de la Diada. 
 
Ahir, responsables polítics, el secretari general i el director dels Serveis Territorials del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada i Pere Blasco, l’alcalde de la ciutat) van inaugura l’exposició del 25é aniversari dels Mossos d’Esquadra a la plaça Sant Joan de Lleida, una exposició que està recorren tots els pobles del Princicat.
 
 Per saber-ne més
 
 
Rànquings
  1. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  2. SIXENA: el 155, encara
  3. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  4. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  5. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  6. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  7. Neutralitzar el comportament ocupant
  8. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  9. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  10. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid