Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
judicialització del català
La Intersindical rebutja la decisió del TEDH sobre el 25% de castellà a les escoles catalanes

El sindicat considera que la resolució suposa un nou aval judicial a les polítiques que qüestionen el model d'escola catalana i reclama més determinació al Govern per defensar el català.

18/06/2026 Llengua

La Intersindical ha denunciat la decisió del Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) d'inadmetre la demanda presentada per Òmnium Cultural contra la imposició del 25% de castellà a les escoles catalanes. El sindicat considera que aquesta resolució representa una nova cobertura judicial a una ofensiva que, segons afirma, pretén debilitar el català com a llengua vehicular i qüestionar la capacitat de la comunitat educativa per definir els seus projectes lingüístics.

L'organització sindical defensa que cap tribunal no hauria de substituir els criteris pedagògics dels centres educatius i rebutja la imposició de percentatges lingüístics. Segons la Intersindical, aquestes mesures no responen a necessitats educatives, sinó a una estratègia destinada a reduir la presència del català en l'àmbit escolar.

El sindicat alerta que la decisió arriba en un context de retrocés de l'ús social de la llengua i reclama una resposta política i institucional més contundent. En aquest sentit, exigeix al Govern de la Generalitat que reforci la protecció del català com a llengua vehicular, activi mecanismes de suport als centres i garanteixi l'aplicació efectiva dels projectes lingüístics.

Gerard Furest, coordinador de la Comissió de Llengua de La Intersindical Educació, ha afirmat que la defensa del català requereix una resposta "política, sindical i social" i ha reivindicat la necessitat d'impedir que les imposicions judicials condicionin el model educatiu català.

Finalment, la Intersindical ha fet una crida a la comunitat educativa, a les famílies i al conjunt de la societat catalana a mobilitzar-se en defensa de l'escola en català, que considera una eina fonamental de cohesió social i nacional.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid