Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Renovables Si, però No així
La CUP critica el desplegament del PLATER i reclama més participació dels municipis
18/05/2026 Territori

La CUP ha criticat el desplegament del Pla Territorial Sectorial per a la implantació d’energies renovables (PLATER) impulsat pel Govern de la Generalitat i ha denunciat la manca de participació dels municipis en el procés. La formació independentista ho va exposar aquest divendres 15 de maig en una xerrada celebrada a Albons.

El diputat de la CUP Dani Cornellà va assegurar que el PLATER presenta “mancances importants” perquè, segons va afirmar, no prioritza prou els espais ja antropitzats ni aposta decididament per la inversió pública. També va denunciar “la manca d’informació i transparència” del Govern en el desplegament del pla energètic.

Cornellà va vincular aquest malestar amb el manifest impulsat recentment per diversos municipis i amb l’acte celebrat la setmana passada a Verges, que va reunir prop d’un centenar de batlles i batllesses crítics amb el model actual d’implantació de renovables.

L’acte d’Albons va ser conduït per Mònica Fortià, militant de CUP-Som Poble i veïna del municipi. Durant la xerrada, Cornellà va defensar que molts ajuntaments “ja estan fent els deures” i va reclamar que L'Energètica participi activament en els projectes energètics locals, tant en parcs solars com en sistemes d’emmagatzematge.

Segons la CUP, aquesta implicació pública és necessària per garantir que els projectes energètics tinguin “el màxim caràcter públic possible” i generin retorn social i econòmic als municipis.

El diputat també va reivindicar un estudi presentat recentment per la CUP Comarques Gironines que planteja alternatives per generar energia renovable aprofitant espais degradats o ja transformats, com zones properes a l’AP-7, sorreres, pèrgoles, plaques solars flotants o iniciatives d’agrovoltaica.

“Nosaltres no ens quedem en la crítica; fem propostes realistes i ajustades a la legislació vigent”, va afirmar Cornellà durant la seva intervenció.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  8. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. Blanca Serra: associacionisme, llengua i país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid