Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Habitatge
La CUP presenta la “Guia de política pública d’habitatge en l’àmbit municipal”

La CUP ha presentat, aquest dissabte 18 d’octubre, la “Guia de política pública d’habitatge en l’àmbit municipal”, una eina d’assessorament per abordar la crisi residencial que es pateix als municipis i per garantir l’accés a un habitatge digne com a dret fonamental de les persones. L’acte ha comptat amb la participació de Glòria Rubio Casas, membre de la Sectorial d’Habitatge i del Secretariat Nacional, i Txus Magallón, regidor de la CUP Vilafranca.

20/10/2025 Política

La guia està concebuda com un instrument pràctic que ofereix mesures per abordar les qüestions que impacten en la manca d’accés a l’habitatge, així mateix vol ser un instrument per fer front a l’especulació immobiliària i per avançar cap a la gestió pública i comunitària. El document planteja mesures en quatre àmbits principals: planejament urbanístic, emergència residencial, parc públic d’habitatge i mobilització d’habitatges buits o de grans tenidors.

Entre les propostes destacades, la CUP planteja la suspensió immediata dels desnonaments, la reserva del 30% per a habitatge de protecció oficial, l’increment del pressupost municipal en habitatge fins a un 10%, i la recuperació d’habitatges de la Sareb i SEPES. A més, reclama prohibir els habitatges turístics mentre no estigui garantit el dret universal a l’habitatge.

Amb aquesta iniciativa, la CUP aposta per avançar cap a la sobirania residencial, és a dir, el dret de la població a decidir sobre el seu propi sistema de provisió residencial.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  8. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid