Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mobilitat
La Campanya Contra el Quart Cinturó denuncia que Govern i Ajuntaments “venen fum” amb la Ronda Nord
27/09/2025 Territori
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha acusat la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments de Sabadell i Terrassa i les cambres de comerç de viure en “un món paral·lel”, després de la reunió mantinguda el 19 de setembre on es va visualitzar l’acord pel traçat de la Ronda Nord (B40) i es va anunciar l’inici de les obres per al 2028.

Segons la CCQC, les administracions i entitats impulsores del projecte “obvien el context climàtic, proposen falses solucions als problemes de mobilitat i prometen calendaris impossibles”. El col·lectiu assegura que continuarà oposant-se a tots els passos que es facin a favor de construir aquesta autopista, “tal com fa més de 30 anys que fem, als carrers, als jutjats i a l’administració”.

Arguments jurídics i ambientals

La campanya recorda que el conveni entre el Ministeri de Transports espanyol i el Govern per la gestió de la B40 ha estat impugnat judicialment i que el contenciós administratiu admet a tràmit pot acabar amb l’anul·lació del conveni. També critica que l’Estat es reserva la competència sobre la via, mentre trasllada a la Generalitat el desgast polític i social.

En l’àmbit de la planificació, la CCQC denuncia l’incompliment dels objectius del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i el retard en la seva revisió. Afegeix que la Ronda Nord contradiu les declaracions d’emergència climàtica de les administracions, així com els compromisos internacionals i europeus de reducció d’emissions.

“Un calendari irreal”

Pel que fa als terminis anunciats, el col·lectiu considera “impossible” que les obres comencin el 2028, ja que encara no s’ha licitat l’estudi informatiu ni superat la informació pública, la declaració d’impacte ambiental i l’aprovació definitiva del projecte.

La CCQC també qüestiona el finançament anunciat —200 milions d’euros conveniats amb l’estat espanyol— i acusa els governs locals de voler “fragmentar” el projecte i presentar-lo només com a Ronda Nord, quan en realitat respon a la lògica del Quart Cinturó fins a Granollers.

“Un model obsolet”

“En quin món viviu?”, es pregunten en el comunicat, on lamenten que es continuï apostant per “models obsolets” i no per millorar el transport col·lectiu, malgrat el consens social en aquesta direcció. Segons la campanya, els signants de l’acord neguen l’existència dels límits planetaris i de les conseqüències del canvi climàtic sobre la salut, el territori i la biodiversitat.

Valora
Rànquings
  1. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  2. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  3. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  4. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  5. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Unes 300 persones s'apleguen a la platja de la Farella per defensar l’última pineda litoral de Llançà
  8. Els veïns de la plaça del Poeta Marquina de Girona voten si es recupera el nom original de plaça del Carril
  9. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  10. Octubre català: digue’m què va fallar i farem foc nou
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid