Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
accidents laborals
Els accidents a Girona + Neta es mantenen i són més greus

Entre 2022 i 2024 el nombre d’accidents a l’empresa s’han mantingut i el nombre de dies de recuperació s’han multiplicat per dos.

08/07/2025 Laboral

La Intersindical i CCOO han denunciat la “nul·la resposta de l'empresa davant les situacions urgents del dia a dia i el descontrol absolut”. Exigeixen que es respecti el conveni vigent i els drets laborals.

La nova contracta del servei de neteja, implementada el setembre de 2022, ha generat una gran controvèrsia i un canvi de paradigma significatiu en la gestió dels residus a la ciutat, introduint sistemes com el porta a porta, contenidors tancats i limitacions horàries. Avui, amb la implantació ja en marxa, la majoria del comitè d'empresa de Girona + Neta (La Intersindical i CCOO) denuncia les precàries condicions en què es troba la plantilla.

Segons la majoria del comitè d’empresa “la plantilla de Girona + Neta pateix directament les conseqüències de les exigències europees i la passivitat dels ajuntaments”. A més, consideren que “la decisió d'implantar un servei d'aquestes característiques basant-se únicament en planificacions de despatxos ha demostrat ser irresponsable i poc realista”. A més, neguen que existeixi qualsevol campanya encoberta: “els treballadors i treballadores de Girona + Neta surten cada dia a complir amb la seva feina, demostrant el seu compromís com ja van fer durant la pandèmia”.

Actualment, la situació és diferent i comporta un augment molt significatiu de la càrrega de feina, derivada de múltiples factors: manca d'eines adequades, desorganització del servei, problemes amb la nova infraestructura, canvis constants en les peticions i problemes d'infraestructura i gestió.

Aquesta situació ha comportat que els accidents laborals i baixes es mantinguin, però que siguin més greus. La majoria del comitè d’empresa considera que tant l'empresa com l'ajuntament intenten minimitzar les seves responsabilitats mitjançant publicacions a xarxes socials i desinformant sobre les assemblees de treballadors i treballadores, una pràctica que s’ha realitzat des de fa més de vint anys. Aquesta actitud d’"assenyalar amb el dit" és una clara evasió de les responsabilitats en matèria de gestió i organització.

 

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  6. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  7. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid