La Intersindical i CCOO han denunciat la “nul·la resposta de l'empresa davant les situacions urgents del dia a dia i el descontrol absolut”. Exigeixen que es respecti el conveni vigent i els drets laborals.
La nova contracta del servei de neteja, implementada el setembre de 2022, ha generat una gran controvèrsia i un canvi de paradigma significatiu en la gestió dels residus a la ciutat, introduint sistemes com el porta a porta, contenidors tancats i limitacions horàries. Avui, amb la implantació ja en marxa, la majoria del comitè d'empresa de Girona + Neta (La Intersindical i CCOO) denuncia les precàries condicions en què es troba la plantilla.
Segons la majoria del comitè d’empresa “la plantilla de Girona + Neta pateix directament les conseqüències de les exigències europees i la passivitat dels ajuntaments”. A més, consideren que “la decisió d'implantar un servei d'aquestes característiques basant-se únicament en planificacions de despatxos ha demostrat ser irresponsable i poc realista”. A més, neguen que existeixi qualsevol campanya encoberta: “els treballadors i treballadores de Girona + Neta surten cada dia a complir amb la seva feina, demostrant el seu compromís com ja van fer durant la pandèmia”.
Actualment, la situació és diferent i comporta un augment molt significatiu de la càrrega de feina, derivada de múltiples factors: manca d'eines adequades, desorganització del servei, problemes amb la nova infraestructura, canvis constants en les peticions i problemes d'infraestructura i gestió.
Aquesta situació ha comportat que els accidents laborals i baixes es mantinguin, però que siguin més greus. La majoria del comitè d’empresa considera que tant l'empresa com l'ajuntament intenten minimitzar les seves responsabilitats mitjançant publicacions a xarxes socials i desinformant sobre les assemblees de treballadors i treballadores, una pràctica que s’ha realitzat des de fa més de vint anys. Aquesta actitud d’"assenyalar amb el dit" és una clara evasió de les responsabilitats en matèria de gestió i organització.