Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
accidents laborals
Els accidents a Girona + Neta es mantenen i són més greus

Entre 2022 i 2024 el nombre d’accidents a l’empresa s’han mantingut i el nombre de dies de recuperació s’han multiplicat per dos.

08/07/2025 Laboral

La Intersindical i CCOO han denunciat la “nul·la resposta de l'empresa davant les situacions urgents del dia a dia i el descontrol absolut”. Exigeixen que es respecti el conveni vigent i els drets laborals.

La nova contracta del servei de neteja, implementada el setembre de 2022, ha generat una gran controvèrsia i un canvi de paradigma significatiu en la gestió dels residus a la ciutat, introduint sistemes com el porta a porta, contenidors tancats i limitacions horàries. Avui, amb la implantació ja en marxa, la majoria del comitè d'empresa de Girona + Neta (La Intersindical i CCOO) denuncia les precàries condicions en què es troba la plantilla.

Segons la majoria del comitè d’empresa “la plantilla de Girona + Neta pateix directament les conseqüències de les exigències europees i la passivitat dels ajuntaments”. A més, consideren que “la decisió d'implantar un servei d'aquestes característiques basant-se únicament en planificacions de despatxos ha demostrat ser irresponsable i poc realista”. A més, neguen que existeixi qualsevol campanya encoberta: “els treballadors i treballadores de Girona + Neta surten cada dia a complir amb la seva feina, demostrant el seu compromís com ja van fer durant la pandèmia”.

Actualment, la situació és diferent i comporta un augment molt significatiu de la càrrega de feina, derivada de múltiples factors: manca d'eines adequades, desorganització del servei, problemes amb la nova infraestructura, canvis constants en les peticions i problemes d'infraestructura i gestió.

Aquesta situació ha comportat que els accidents laborals i baixes es mantinguin, però que siguin més greus. La majoria del comitè d’empresa considera que tant l'empresa com l'ajuntament intenten minimitzar les seves responsabilitats mitjançant publicacions a xarxes socials i desinformant sobre les assemblees de treballadors i treballadores, una pràctica que s’ha realitzat des de fa més de vint anys. Aquesta actitud d’"assenyalar amb el dit" és una clara evasió de les responsabilitats en matèria de gestió i organització.

 

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  8. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid