Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'esport
El 41,8% dels entrenaments dels clubs esportius de Catalunya es fan en català

Segons una macroenquesta feta a més de 3.300 esportistes i clubs destaca que els entrenaments són espais estratègics per millorar la transmissió de la llengua i els entrenadors, actors clau. Per això, Òmnium i la UFEC reforçaran l’ús del català a l’esport amb formacions, materials i una campanya centrada en els entrenaments.

27/01/2025 Llengua

L'enquesta determina que la figura de l’entrenador és fonamental per marcar la dinàmica lingüística dels entrenaments, malgrat que actualment només un 41,8% dirigeixen l’entrenament en català i un 32,4% opten per mantenir-lo en les converses amb els jugadors . En aquest sentit, les guies i formacions volen actuar precisament sobre aquest fet, proporcionant les eines i els recursos necessaris per a revertir la tendència i propiciar que els clubs puguin aplicar una regulació lingüística clara que doni seguretat a tot el cos tècnic.

L’estudi també indica que el 85% de les persones vinculades al món de l’esport poden comunicar-se amb fluïdesa en català i que l’ús de la llengua dins les entitats esportives és més alt que en altres contextos. Tot i així, segons l’enquesta, menys del 50% dels entrenaments es fan només o sobretot en català (un 40,1% concretament). Revertir aquesta tendència es visualitza com una oportunitat per augmentar l’ús de la llengua, perquè els entrenaments són els moments en què es produeixen més interaccions, i perquè gràcies a les seves dinàmiques repetitives, treball en valors i generació de sentiment d’equip, són els espais en què més s’influeix en els hàbits d’infants i joves, espais en què es poden establir rutines lingüístiques que marquin tendències a llarg termini en l’ús del català.

L’esport, un àmbit amb molt potencial pel català

L’esport té una importància i un impacte enormes en la societat catalana. Tant és així que un 72% dels catalans practica esport amb regularitat. També és la principal activitat de lleure dels infants i adolescents després de l’escola. Per tant, l’esport és un dels seus principals àmbits de socialització, de coneixença, de foment de relacions, aprenentatges i valors.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  8. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  9. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
  10. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid