Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Discriminació lingüística
L'ASM exigeix a Pedro Sánchez que desautoritzi el títol de reial a l'"Acadèmi de sa llengo baléà"

Exigeix una resposta oficial immediata per part del Gobierno d'Espanya. De mantenir el silenci, entendrà que avala l'atac del rei espanyol contra la llengua pròpia de Mallorca i els Països Catalans, per allò de que qui calla, atorga.

05/05/2024 Llengua
L'ASM exigeix a Pedro Sánchez que desautoritzi el títol de reial a l'"Acadèmi de sa llengo baléà" L'ASM exigeix a Pedro Sánchez que desautoritzi el títol de reial a l'"Acadèmi de sa llengo baléà"
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca exigeix al govern de Pedro Sánchez que desautoritzi la concessió del títol de reial a l'"Acadèmi de sa llengo baléà" per part del rei d'Espanya, Felipe VI de Borbón. Atès que aquest títol és un atac en tota regla a l'Estatut d'Autonomia de les Balears, i a la unitat de la llengua catalana que s'hi estableix, el govern espanyol no pot quedar-ne al marge ni fer el sord.

L'ASM recorda que l'Estatut d'Autonomia assigna a la Universitat de les Illes Balears el rang d'institució consultiva per a tot el que es refereix a la llengua catalana; que un reial decret espanyol de 1976, signat pel pare del borbó actual, reconeix oficialment a l'Institut d'Estudis Catalans l'àmbit d'actuació a totes les terres de llengua i cultura catalanes, i que ambdues institucions han manifestat un rebuig frontal a aquesta concessió aberrant, que segueix la màxima colonial del divideix i venceràs.

Exigeix una resposta oficial immediata per part del Gobierno d'Espanya. De mantenir el silenci, entendrà que avala l'atac del rei espanyol contra la llengua pròpia de Mallorca i els Països Catalans, per allò de que qui calla, atorga.

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  8. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid