Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Tots contents

Article d'Isabel-Clara Simó, publicat al diari AVUI el 24 de gener de 2006

12/11/2023 El fil roig

Què hauria passat si a Espanya governés Rajoy en comptes de Zapatero? Rajoy, sense la pancarta, sabria que convé negociar un Estatut. No cal dir que l'acord s'hauria fet amb Artur Mas i, com ara, s'haurien rebaixat els punts essencials del projecte. Doncs estaríem enfadats, molt enfadats, i acusaríem la dreta de voler ofegar Catalunya des de dins i des de fora. El PP diria que és el millor Estatut de la història, i els socialistes i Esquerra sortirien al carrer indignats. Ara mirem l'habilitat de Zapatero: té el PP content, tot i que ha de rondinar, i la millor prova és l'alegria esclatant de Rodríguez Ibarra, que tot i ser socialista és "uno de los nuestros", és a dir, "español hasta las cachas"; té els socialistes molt satisfets i Iniciativa força satisfeta; Esquerra fa morros, però, ¿voleu un fet més desitjat que els morros d'Esquerra?

Crec que a partir d'ara dir-li "bambi" o això del tarannà és pura mandra mental. Zapatero ha demostrat que és molt hàbil. Ha creat lleis progressistes sense tocar el voraviu de l'economia (matrimonis homosexuals, llei d'ajut als discapacitats, tolerància zero en la violència masclista...), està encaixant Catalunya en Espanya, tímidament anuncia el final de la Transició, etc. Té en contra l'exèrcit, el poder judicial i l'Església. I Estats Units. A l'exèrcit, però, l'enamorarà quan vulgui (i, si no, que li ho pregunti a Narcís Serra); el poder judicial és un problema de relleu, generacional. I Bush ja no pot repetir. L'Església és més cantellut. Però mira Anglaterra, que hi ha sobreviscut des del segle XVI.

M'he quedat sense Estatut, però ostres quin paio, aquell de la Moncloa.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. Policies? Parlem-ne
  8. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  9. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  10. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid