Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escòcia
Una cadena humana per a la Independència uneix Glasgow i Edimburg

Tot i el boicot informatiu, el boca-orella ha fet possible l'acció "Cadena per la Llibertat", mobilitzant milers de persones a favor de la independència d'Escòcia.

15/10/2023 Internacional

Ahir a la tarda, una cadena humana de més de 50.000 persones va connectar Glasgow amb Edimburg un total de 56km. La cadena s'ha format pel camí de sirga del canal de Forth i Clyde, obert l’any 1790 i que travessa el centre d’Escòcia, fet que proporcionava una ruta per als vaixells marítims. Això permet de no haver de tancar carreteres. Un extrem és Bowling Harbour, a tocar de Glasgow, la porta d’entrada occidental als canals de les terres baixes, i l’altre és el Falkirk Wheel, un elevador giratori per a vaixells a la ciutat de Falkirk. En un principi, s’havia previst que arribés fins a Lochrin Basin, l’extrem oriental del canal, però finalment no es farà el canal de la Unió, que connecta Falkirk amb Edimburg.

La mobilització s'ha organitzat al marge de les organitzacions polítiques i els seus impulsors han manifestat que el boca-orella ho ha fet possible, ja que s'han trobat amb un boicot de la majoria de mitjans de comnicació no partidaris de la Independeència. Per aquest motiu, l´èxit de la cadena ha reforçat encara més als partidaris del "Sí" a la Independència.

 

 

 

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid