Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escòcia i nosaltres

Article d'Isabel-Clara Simó, publicat al diari AVUI el 14 de setembre de 2006

23/12/2022 El fil roig

L'augment d'independentistes escocesos ens permet somiar. Una vegada teníem un somni... Oh i tant: de somnis, en teníem molts. Encara hi ha qui en té. Però el que més abunda és l'horror al somni. Si el somni és perniciós, diuen, encara són pitjors els somiadors, perquè no serveixen per a res, perden el temps i són irrellevants en la realpolitik. Si tot això és cert, per què es posen tan nerviosos quan somiem?

El cas és que un dia Escòcia va descobrir rics jaciments marítims de petroli, i l'independentisme va créixer i el govern anglès, cobejós d'or negre, va haver d'iniciar una política de devolution que els ha permès, als escocesos, viure més còmodament. Han passat els anys i els independentistes han crescut: l'any 2000 eren un 23% i ara són majoria: un 44%. I ara somiem: quan la independència de Timor Oriental, els espanyolistes es van afanyar a assegurar que això no té res a veure amb nosaltres, que queda molt lluny i que això i que allò. Ara fa poc, la independència ha entrat a Europa, i li ha tocat a Montenegro, i els espanyolistes han tornat a dir que res a veure, que allò i això no s'assemblen, i tot plegat. Però si li toqués el torn a Escòcia, s'armaria el deliri. Per diverses raons: una, les evidents semblances entre els Països Catalans i la seva situació sociopolítica i Escòcia; en segon lloc, perquè això és Europa occidental, amb una renda per càpita semblant i un camí autonomista molt proper; en tercer lloc, en aquest tema Anglaterra s'assembla a Espanya tant com França; i en quart lloc, perquè es produiria l'efecte mirall i animaria el flàccid múscul de l'autoestima catalana. És un bell somni, no?
Valora
Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  3. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  4. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
  5. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  6. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  7. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  8. La dignitat no entén de competències
  9. Un bon cop de guillotina al Català de França
  10. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid