Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem Girona mostra preocupació per la planificació educativa a secundària el curs que ve

La formació alerta que perillen dues línies d’instituts públics i vol que s’aprofiti la davallada en el nombre d’alumnes per reduir ràtios a l’aula

Reclamen al Departament d’Educació que expliqui detalladament l’estat i els terminis de les obres del nou institut Ermessenda, que s’hauria d’haver estrenat fa dos anys

26/01/2023 Política

Guanyem Girona ha fet saber la seva preocupació per la planificació eductiva a secundària de cara al curs 2023/2024 a la ciutat de Girona. El principal partit a l’oposició al consistori gironí ha alertat que el Departament d’Educació podria eliminar dues línies d’ESO i que aquestes serien d’instituts públics. Queralt Vila, membre del Consell Municipal d’Educació i candidata de Guanyem Girona a les properes eleccions municipals, ha expressat que “si finalment la Generalitat decideix retallar línies públiques es perdria una oportunitat única de reduir les ràtios d’alumnat per aula”. Així, Guanyem demana que es mantinguin les línies actuals de secundària i que s’aposti per una reducció de ràtios que permeti oferir “una educació pública de més qualitat”.

“Tancar línies d’instituts públics, que ja acumulen molta pressió per aula, és incongruent amb la idea d’una educació pública, equitativa, inclusiva i de qualitat”, ha afegit.

D’altra banda, des de Guanyem demanen al Departament d’Educació i a l’Ajuntament de Girona que expliquin amb detall en quin estat es troben les obres de l’antiga fàbrica Simon, futura seu de l’Institut Ermessenda. Queralt Vila ha recordat que en el seu moment es va explicar que el centre estaria en funcionament al setembre de 2019, però que nombrosos retards ara situen la inauguració a finals de 2023, tot i que ha expressat dubtes que aquest nou termini també es compleixi.

A això s’hi ha de sumar la recent descoberta de cobalt i d’aigua, cosa que ha obligat a fer un nou estudi que encara retardarà més l’adequació de l’espai. Per aquest motiu, la candidata de Guanyem ha reclamat “transparència”, per tal que les veïnes i veïns i les famílies que en seran usuàries “tinguin tota la informació sobre un procés que fa massa temps que no es concreta”.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid