Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
L'ANC i la Fundació Randa organitzen una jornada sobre Xirinacs i la lluita independentista

El pròxim dissabte 4 de febrer, l’Assemblea i la Fundació Randa – Lluís M. Xirinacs organitzen una jornada de treball sota el nom “Xirinacs i la lluita independentista” al Centre Cultural Can Costa de Taradell, Osona

26/01/2023 Política
La trobada neix del convenciment que cal una renovació de pensament i que Lluís M. Xirinacs, filòsof i persona de compromís polític, és una bona font d’inspiració. L’acte començarà el dissabte a les 10:30 h i durarà fins les 15 h. Aquelles persones que vulguin quedar-se a dinar s’han de registrar en aquest enllaç.

Xirinacs defensava la llibertat, l’exigència i el compromís, i aquesta jornada pretén ensenyar i aprofundir en l’autoorganització que cal per fer la independència. Per això s’exposaran els conceptes i les eines per aplicar aquesta ‘força del poble’ en una sessió organitzada en taules de treball de 8-10 persones i que combinarà audiovisuals centrats en el mateix Xirinacs.

Els assistents podran conèixer les propostes concretes i experiències generades del que Xirinacs anomenava la via demòtica (la força del poble). Xirinacs va projectar aquesta força quan es va plantar a la plaça de Sant Jaume, l’any 2000, per iniciar l’Assemblea dels Països Catalans que culminés amb la plena independència del nostre poble, fomentada en assemblees de baix a dalt (llar, veïns, carrer, barri, municipi, comarca, nació…).

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid