Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
L'ANC i la Fundació Randa organitzen una jornada sobre Xirinacs i la lluita independentista

El pròxim dissabte 4 de febrer, l’Assemblea i la Fundació Randa – Lluís M. Xirinacs organitzen una jornada de treball sota el nom “Xirinacs i la lluita independentista” al Centre Cultural Can Costa de Taradell, Osona

26/01/2023 Política
La trobada neix del convenciment que cal una renovació de pensament i que Lluís M. Xirinacs, filòsof i persona de compromís polític, és una bona font d’inspiració. L’acte començarà el dissabte a les 10:30 h i durarà fins les 15 h. Aquelles persones que vulguin quedar-se a dinar s’han de registrar en aquest enllaç.

Xirinacs defensava la llibertat, l’exigència i el compromís, i aquesta jornada pretén ensenyar i aprofundir en l’autoorganització que cal per fer la independència. Per això s’exposaran els conceptes i les eines per aplicar aquesta ‘força del poble’ en una sessió organitzada en taules de treball de 8-10 persones i que combinarà audiovisuals centrats en el mateix Xirinacs.

Els assistents podran conèixer les propostes concretes i experiències generades del que Xirinacs anomenava la via demòtica (la força del poble). Xirinacs va projectar aquesta força quan es va plantar a la plaça de Sant Jaume, l’any 2000, per iniciar l’Assemblea dels Països Catalans que culminés amb la plena independència del nostre poble, fomentada en assemblees de baix a dalt (llar, veïns, carrer, barri, municipi, comarca, nació…).

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  9. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  10. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid