Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
El TCE rebutja les mesures cautelars a l’exdiputat de la CUP-NCG Pau Juvillà

Juvillà ha qualificat la decisió de “previsible però injusta” perquè li nega el retorn de l’acta de diputat mentre segueix sense una sentencia ferma

15/09/2022 Drets i Llibertats

La Sala 2a del Tribunal Constitucional espabyol ha decidit desestimar la petició de suspensió cautelar que Juvillà havia plantejat contra l'actuació del Parlament de fer efectiva la pèrdua de la seva condició de diputat i que, de ser estimada, hauria suposat recuperar l'acta mentre seguís el recurs d'empara al Constitucional.

Segons ha explicat el seu advocat Benet Salellas 'la Sala per unanimitat resol denegar la restitució cautelar del diputat d’acord al fet que això suposaria predeterminar o anticipar la decisió de fons del tribunal que encara ha de resoldre el recurs d'empara. I, d'altra banda afirma que l'actuació del Parlament deriva d'uns acords de la JEC que en aquest moment encara s'estan enjudiciant a la Sala 3a contenciosa del Suprem.' En aquest moment pengen fins a 3 recursos del cas: el d'empara al Tribunal Constitucional que ara segueix la peça principal, el contenciós contra la Junta Electoral Central al Tribunal Suprem i el de cassació penal al mateix Suprem.

Pau Juvillà ha qualificat la decisió de la Sala de 'previsible però injusta, ja que segueixo sense sentència penal ferma i apartat per un acte de dignitat i de desobediència a la junta electoral en defensa de la llibertat d’expressió. I malgrat tot som molts i moltes per continuar i la nostra és I serà una lluita col·lectiva.

La CUP  ha mostrat el seu suport al company Pau i recorda que "la nostra lluita és dins i fora de les institucions, que assumin les conseqüències de la desobediència  i que la repressió obeeix a una estratègia de l'estat per desarticular l'independentisme, per
la qual cosa seguim endavant plantant batalla en tots els fronts possibles fins a vèncer".

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. La maldat com a bandera
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid