Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Pau Juvillà serà jutjat acusat de desobediència greu per mantenir llaços grocs a la Paeria

La Crida per Lleida reivindica l’acte de desobediència a les ordres de la Junta Electoral com un acte de dignitat davant del judici polític i dels fets injustos vestits de legalitat.

17/06/2020 Drets i Llibertats

Pau Juvillà, membre del Secretariat Nacional de la CUP i ex regidor de la Crida per Lleida, serà jutjat, acusat de desobediència greu per no haver despenjat uns llaços grocs del balcó de la Paeria mentre era regidor al consistori. 

La Fiscalia acusa a Pau Juvillà d’haver “incomplert reiteradament” els requeriments de la Junta Electoral de Lleida perquè es despengessin els llaços grocs que es trobaven al balcó del despatx del grup municipal de la Crida. La denúncia la va interposar el grup municipal de Ciutadans a Lleida. 

Tot i que encara no hi ha data de judici, Juvillà ja ha anunciat que recorrerà la decisió i també ha volgut manifestar que el que va fer l’equip municipal de la Crida per Lleida va ser una decisió col·lectiva i va suposar “un exercici de llibertat d’expressió per posar l’estat espanyol davant d’un mirall i recordar-li que en una democràcia suposadament consolidada s’empresona persones per les seves idees polítiques”. 

La Crida per Lleida reivindica l’acte de desobediència a les ordres de la Junta Electoral com un acte de dignitat davant del judici polític i dels fets injustos vestits de legalitat. 

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid