Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Còrsega
Gairebé dues mil persones s'han aplegat a l'aeroport d'Ajaccio per retre homenatge Yvan Colonna

La gent s'ha alineat a les voreres de la carretera sortint de l'aeroport per presentar els seus honors. Sota un silenci, les llanternes vermelles obrien pas al seguici fúnebre a l'asfalt i centenars de banderes corses onejaven per sobre el vehicle que portava el cos.

24/03/2022 Internacional

El cos de l'independentista cors assassinat a la presó d'Arles, Yvan Colonn ha arribat aquesta nit a Ajaccio i ha estat rebut per una multitut de persones, abans del funeral, divendres a Cargèse. Colona va morir  dilluns passat a l'hospital penitenciari, tres setmanes després de ser brutalment agredit per un altre pres.

Vora dues mil pesrones, es s'han alineat a les voreres de la carretera sortint de l'aeroport per presentar els seus honors. Sota un silenci, les  llanternes vermelles obrien pas al seguici fúnebre a l'asfalt i centenars de banderes corses onejaven per sobre el vehicle que portava el cos.

Des de que el cors es debatia entre la vida i la mort a l'hospital. La Fiscalia Antiterrorista va assumir la investigació per «temptativa d'assassinat». L'agressió va desencadenar una onada de protestes i mobilitzacions a Corsica per part dels moviments nacionalistes i independentistes, entre d'altres una manifestació multitudinària a Corti. Per part seva, les autoritats corses van denunciar un desistiment de les responsabilitats de l'Estat francès en no protegir Colonna prou dels altres presos a la presó d'Arles.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  4. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  7. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid