Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PUERTO RICO
Enderroquen l'estàtua del conquistador espanyol Ponce de León a Puerto Rico abans de la visita de Felip VI

Juan Dalmau, líder del Partit Independentista Puertorriqueño ha criticat la visita del rei Felip VI a Puerto Rico i opina que després de l'ensorrament de l'estàtua de Juan Ponce de León es podria col·locar una altra figura que no representi el colonialisme. Dalmau afirma que a l'alcalde de San Juan (que vol restituir l'estàtuta) li passa com als reis Borbons que 'ni perdonen ni aprenen'.

25/01/2022 Internacional

El grup Fuerzas Libertarias de Borikén va enderrocar ahir  l'estàtua de l'explorador espanyol i primer governador de Puerto Rico, Juan Ponce de León, a San Juan, la capital de l'illa caribenya, hores abans que el rei Felipe VI d'Espanya visités la ciutat. "Uns individus es van acostar" a l'estàtua, situada a la plaça San José, al casc històric de San Juan, i "li van ocasionar danys", segons un informe policial, citat per la premsa local. L'acció ha estat reivindicada pel grup Fuerzas Libertarias de Borikén que en un comunicat han afirmat que “Queremos enviar un mensaje claro: Ni reyes, ni gringos invasores; Borikén es nuestro”.

Juan Dalmau, líder del PIP (Partit Independentista Puertorriqueño) ha criticat la visita del rei Felip VI a Puerto Rico i opina que després de l'ensorrament de l'estàtua de Juan Ponce de León es podria col·locar una altra figura que no representi el colonialisme. Dalmau ha afirmat que el PIP no enderroca estàtues però pensa que aquest fet ha estat una reacció a l'acció del govern espanyol i que a l'alcalde de San Juan (que vol restituir l'estàtuta) li passa com als reis Borbons que 'ni perdonen ni aprenen'.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  5. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  6. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  9. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
  10. Quan la política deixa de pensar el país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid