Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sobirania de Puerto Rico
El cantant de "Calle 13" reclama la inclusió de Puerto Rico a les trobades iberoamericanes
28/04/2012 Internacional
El cantant porto-riqueny del grup musical Calle 13, René Pérez, vol reunir-se amb tots els mandataris de les repúbliques d'Amèrica Llatina per demanar-los la inclusió de Puerto Rico, sota domini dels EEUU, als esdeveniments oficials del continent.

L'artista va tenir ahir la primera reunió d'aquesta iniciativa amb el president d'Uruguai, José Mujica.

El cantant ha declarat que "Quan es facin reunions presidencials llatinoamericanes vull que Puerto Rico sigui inclòs com a part dels països llatinoamericans, malgrat la nostra situació política. Com ara mateix no s'ha treballat en una definició d'estatus, estic en tot dret a exigir com llatinoamericà i porto-riqueny que Puerto Rico sigui integrat en totes les reunions."

També ha assenyalat que per aconseguir aquest objectiu caldria formar una delegació que representi Puerto Rico en els esdeveniments que reuneixen els representants de les repúbliques llatinoamericanes: "Potser a algun candidat d'algun partit l'hi interessi. Però crec que al Govern (porto-riqueny) i altres candidats d'altres partits no els va a interessar perquè se senten representats per Obama (president dels Estats Units). Però hi ha gent com jo que no s'hi sent representat i que ens encantaria tenir una delegació que fos convidada a aquest tipus d'activitats."

En la trobada, Mujica es va mostrar molt receptiu. René li va lliurar una bandera de Puerto Rico i el mandatari li va demanar que la firmés. També li va prometre que avaluaria la seva petició i faria el possible per ajudar-lo.

La informació de Cubadebate també apunta que és possible que la setmana que Pérez es reuneixi amb la presidenta de l'Argentina, Cristina Fernández de Kirchner, amb el mateix propòsit.

El 6 de maig, el cantant iniciarà amb el seu germà Eduardo Cabra, una gira per Estats Units i després per Europa, però seguirà participant en aquest tipus de reunions.

René Pérez, que va ser guardonat amb el premi Grammy, va cinc anys va expressar la seva indignació davant l'assassinat del dirigent independentista boricua Filiberto Ojeda Ríos amb una cançó, "Mi querido FBI."
Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid