Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Davantal
1-O: Qui ho havia de dir que estaríem defensant unes urnes!

On vas amb les banderes i avions
i tot el cercle de canons
que apuntes al meu poble?

01/10/2021 El Davantal

Han passat 4 anys i si tanquem els ulls, encara visualitzem aquelles imatges de com sortien els vehicles plens de piolins del Port de Barcelona mentre despertava un dia plujós i els col·legis electorals es formaven les primeres cues de catalanes i catalans emocionats per poder decidir el seu futur. Emocions i alegries que van estroncar aquells piolins quan entraven als col·legis electorals reprimint a una ciutadania indefensa que només volia exercir el seu dret a votar.

Arreu de Catalunya van muntar un desplegament policial sota un estratègia militar, la d’anar a caçar els membres del govern i persones significatives. Persecucions de pel·lícula com la que va patir el president Puigdemont. Tot i així, van aparèixer les urnes, la paperetes, els sobres i el cens universal. Així, que vam votar i vam guanyar.

A tot això, hem persistit a l’embat repressiu d’aquests 4 anys, ja que continuem dempeus i tossudament alçats. Ni la pandèmia ni la repressió ha pogut doblegar-nos. Ara bé, els polítics no han estat ni estan a l’alçada de la circumstàncies, però nosaltres el poble els estem donant una lliçó de perseverança i coratge. Ara mateix, som els únics que podem enllestir la feina. Només cal marcar-se un objectiu i assolir-lo. Recordeu que va ser el poble qui va posar les urnes a Arenys de Munt.

És per això que no cal que perdin més el temps en l’anomenada 'mesa de la Concòrdia'. I és que han passat 4 anys i l’estat espanyol encara no ha après res i sembla ser que alguns polítics catalans tampoc.

Com deia Telesforo Monzón, “els pobles opressors sempre arriben tard a l'estació. Arriben amb la maleta de l'autonomia, de l'estatut, a l'estació, quan el tren de la independència ja ha sortir."

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
  10. Gran acte de suport dissabte 29 a l’Hospitalet de Llobregat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid