Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El davantal
“A por ellos” no té aturador

Si anys enrere, tot era ETA, fins i tot l’11-M (ho recordeu, allò de les dues línies d’investigació), avui tot allò que passa Catalunya és “Terrorisme” com ara “tallar les vies de l’AVE” o penjar una pancarta, segons apunta Quico Sellés a El Món on descriu la memòria de l’any 2020 que la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, va lliurar dijous passat al monarca espanyol, Felip de Borbó.

14/09/2021 El Davantal

En aquesta línia segons aquest article, “la classificació de fiscalia concorda amb el recurs que ha presentat pel cas de la Tamara Carrasco davant el Tribunal Suprem. Un escrit amb què demana una interpretació extensiva del que s’ha de considerar una incitació als desordres públics, després que l’activista de Viladecans estigués gairebé dos anys investigada per terrorisme a l’Audiència Nacional per pertinença als CDR. Una condició que s’acreditava amb un missatge de veu de Whatsapp.”

Ara bé, cal remarcar que aquest recurs es dóna a conèixer dos dies després de la manifestació de l’11-S i dos dies abans de l’anomenada taula de diàleg. Pensem que en política i estratègies no existeixen les coincidències.

En la reunió que descriu Sellés, el president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) Carlos Lesmes va va retreure al president del govern espanyol Pedro Sánchez els indults. Fins i tot, Sebastià Alzamora en la seva columna a l’Ara del 7-9-21, diu que el discurs de Lesmes es podria traduir: “La unitat d’Espanya és el nostre gran negoci i no tolerarem que un govern que desaprovem el posi en perill en nom de la democràcia, perquè la democràcia som nosaltres”. Com afirma, Alzamora “no tan sols els independentistes, també l’actual govern espanyol és un enemic abatre per als fiscals i magistrats que ocupen els llocs més prominents de la magistratura espanyola”. Cal remarcar que el context on es visualitzava tot això era en l’apertura de l’any judicial presidit pel rei d’Espanya que mirava cap a un lloc pel seu silenci.

Com deiem fa uns dies, des de les estructures de l’estat espanyol podría existir una unitat d’acció contra l’independentisme a l’ombra i que fins i tot podríem esbrinar la “X”, sota l’aixoplug del “A por ellos”.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  9. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
  10. Les mutacions de l’independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid