Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CORRUPCIÖ
Un jutge envia a judici l'exministre Jorge Fernández Díaz i l'excúpula d'Interior per l'espionatge a Bárcenas en l'operació Kitchen

Sota el seu comandament, les "clavegueres" del Ministeri de l'Interior espanyol van treballar, principalment, en dos àmbits: l'operació Catalunya i l'intent de tapar els casos de corrupció que afectaven el PP i que en aquell moment comencen a fer-se públics. El passat repressiu de Fernández Díaz (especialment contra l'independentisme) va començar als anys '80 del segle XX

29/07/2021 Política

El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Manuel García Castellón ha proposat jutjar a l'exministre de l'Interior Jorge Fernández Díaz i l'excúpula del Ministeri amb el PP per l'operació Kitchen, l'operatiu policial per robar a l'extresorer del PP Luis Bárcenas material relacionat amb la investigació del cas Gürtel.

L'arribada de Jorge Fernández Díaz al Ministeri d'Interior espanyol, el desembre del 2011, va suposar un canvi parcial de la cúpula policial constituint un cercle de poder format per afiliats i simpatitzants de l'Opus Dei, organització de la qual forma part l'exministre. Sota el seu comandament, les "clavegueres" del Ministeri de l'Interior van treballar, principalment, en dos àmbits: l'Operació Catalunya i l'intent de tapar els casos de corrupció que afectaven el PP i que en aquell moment comencen a fer-se públics. 

El passat repressiu de Fernández Díaz (especialment contra l'independentisme) va començar als anys '80 del segle XX durant el seu període com a governador civil de Barcelona (abans havia estat governador civil d'Astúries). El primer acte repressiu es va produir l'Onze de Setembre de 1981 multant amb 900.000 pessetes els organitzadors dels actes independentistes del Fossar de les Moreres. Aquesta va ser la seva primera acció com a governador civil de Barcelona (nomenat el 26 de juliol de 1981 pel Govern de l'UCD). Pocs mesos després, el 18 de març de l'any 1982 Fernández Díaz va fer empresonar 6 militants independentistes per haver portat uns dies abans una pancarta on s'hi podia llegir la paraula “independència”. El governador civil va fer coincidir la detenció dels independentistes amb el fet que el jutge ('afinador') Luis Fernando Gómez Vizcarra estigués de guàrdia per facilitar-ne l'empresonament sota l'acusació de sedició i d'ultratge a la nació espanyola (finalment els independentistes van estar 5 setmanes empresonats a les presons de la Model i la Trinitat).

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid