Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
SÀHARA OCCIDENTAL
Marroc ha iniciat un atac militar al Sàhara Occidental

El Front Polisario ha respost realitzant diverses incursions contra el mur de defensa marroquí

14/11/2020 Internacional

Després de 24 dies de protesta pacífica a favor  d'un referèndum d'autodeteminació, l'exèrcit marroquí va decidir ahir a primera hora del matí atacar posicions civils saharahuis. Cal destacar que la MINURSO es troba en tot moment a la zona i va poder ratificar la violació de l'alto el foc (tot i que no ha condemnat l'agressió del regne alauita).

El Front Polisario ha afirmat aquest dissabte que els combats continuaven al Sàhara Occidental, després de l'operació llançada per l'exèrcit marroquí en una zona de distensió d'aquest territori disputat, prop de la frontera amb Mauritània. Les forces armades de el Front Polisario van revelar que han respost l'agressió marroquí amb atacs contra posicions de l'exèrcit de Mohamed VI  que es van iniciar la nit de divendres i van seguir durant la matinada de dissabte. S'han produït diverses incursions contra el mur de defensa marroquí, així com bombardejos amb artilleria a les posicions: 4, 16, 17 i 71 seguits d'atacs a la regió d'Auserd ocupat i Mehbas, ha indicat el Front Polisario.

Aquest atac militar s'ha produït després d'una intensa campanya diplomàtica del Regne del Marroc que en els darrers anys ha aconseguit aillar internacionalment el Front Polisario. El Marroc va fitxar una exministra d'Afers Exteriors del govern Aznar per aquesta campanya diplomàtica i així perpetuar l'ocupació del Sàhara Occidental.

Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid