Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sahara
Judici contra joves activistes saharauís per una bandera durant un partit de futbol

L'organització internacionalista Ítaca ha informat que ahir es va iniciar a Guelmim, als territoris ocupats del Sàhra Occidental, el judici contra un grup de joves independentistes acusats d’ensenyar una bandera sahrauí en un partit de futbol, fet que al Regne del Marroc constitueix una provocació

01/09/2013 Internacional

Dues internacionalistes catalanes s’hi van desplaçar des de Laayoune i van acompanyar una delegació de diferents organitzacions sahrauís, amb l’objectiu d’assistir com a observadores al judici i mostrar suport als encausats i familiars. Durant el trajecte d’anada i tornada, les activistes van ser aturades en 10 controls policials, on van ser identificades, retingudes llarga estona i fins i tot insultades. A tot això cal sumar-hi els seguiments i enregistrament d’imatges, pràctica habitual de la policia marroquina cap a les militants sahrauís i les internacionalistes presents als territoris ocupats pel Marroc amb la complicitat històriaca espanyola.

Finalment, un dispositiu d’una setantena d’agents –uniformats i de paisà- va impedir l’accés de les persones solidàries al judici, que va concloure amb condemnes de presó d’entre 4 i 10 mesos pels cinc imputats.

 

Solidaritat internacionalista des dels Països Catalans

L'Organització Internacionalista dels Països Catalans Ítaca ha emès un comunicat en què denuncien "La vulneració dels drets i llibertats fonamentals que pateix el poble sahrauí dels territoris colonitzats pel Marroc des de l’any 1975, les detencions constants, la repressió contra les nombroses manifestacions espontànies i la situació dels més de 60 presos i preses polítiques sahrauís", així com "La política d’ocupació del Regne del Marroc i l’absoluta passivitat de la missió de l’ONU (MINURSO), que bloquegen el lliure exercici del dret a l’autodeterminació del Sàhra Occidental."

Ítaca també denuncia les complicitats dels interessos econòmics que perpetuen l'ocupació al Sahara: "L’espoli de recursos per part d’empreses marroquines, franceses, espanyoles -i catalanes-, entre d’altres, que s’ enriqueixen amb l’actual situació d’ocupació" i exigeix la llibertat immediata dels seus presos i preses polítiques.

Valora
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  5. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  6. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  7. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  8. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  9. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid