Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
IQOXE
La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l’explosió de Tarragona

Ni tant sols s’ha accedit a les instal·lacions ni s’ha parlat amb les treballadores

La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l?explosió de Tarragona La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l?explosió de Tarragona

Aquest dimarts s’ha fet públic l’informe encarregat per la Generalitat a la consultora DNV, especialitzada en accidents industrials, arran de l’accident d’IQOXE el passat 14 de gener. En la Comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímic el diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya Vidal Aragonés ha lamentat que l’informe s’hagi dut a terme sense el testimoni dels treballadors i treballadores, dels seus representants, ni amb cap informe d’Inspecció de Treball sobre l’accident, evidenciant que “només es vol veure una part de la qüestió”.

A més, el diputat Aragonés ha criticat que no hagi estat possible accedir a les instal·lacions de l’empresa IQOXE per poder observar-les in situ i ressalta que “quan es va intentar accedir-hi hi havia una actuació judicial i finalment no es va fer, ni aleshores ni ara”. La CUP troba incomprensible que, en l’informe, DNV estableixi que hi va haver un intercanvi de conclusions entre el seu propi informe i el de l’Institut Químic de Sarrià, encarregat per IQOXE. Per la formació anticapitalista aquesta és una situació “totalment inexplicable si es vol fer un informe independent i autònom”.

Per últim, el diputat cupaire destaca les vuit recomanacions del final de l’escrit del que s’anomenen “barreres preventives”, on no s’especifica quines d’aquestes vuit recomanacions són realment incompliments de criteris de legalitat, “cosa que seria essencial per entendre què estava incomplint l’empresa IQOXE en el moment de l’accident”.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
  9. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  10. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid