Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
IQOXE
La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l’explosió de Tarragona

Ni tant sols s’ha accedit a les instal·lacions ni s’ha parlat amb les treballadores

La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l?explosió de Tarragona La CUP considera que el nou informe és insuficient per no conèixer les autèntiques causes de l?explosió de Tarragona

Aquest dimarts s’ha fet públic l’informe encarregat per la Generalitat a la consultora DNV, especialitzada en accidents industrials, arran de l’accident d’IQOXE el passat 14 de gener. En la Comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímic el diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya Vidal Aragonés ha lamentat que l’informe s’hagi dut a terme sense el testimoni dels treballadors i treballadores, dels seus representants, ni amb cap informe d’Inspecció de Treball sobre l’accident, evidenciant que “només es vol veure una part de la qüestió”.

A més, el diputat Aragonés ha criticat que no hagi estat possible accedir a les instal·lacions de l’empresa IQOXE per poder observar-les in situ i ressalta que “quan es va intentar accedir-hi hi havia una actuació judicial i finalment no es va fer, ni aleshores ni ara”. La CUP troba incomprensible que, en l’informe, DNV estableixi que hi va haver un intercanvi de conclusions entre el seu propi informe i el de l’Institut Químic de Sarrià, encarregat per IQOXE. Per la formació anticapitalista aquesta és una situació “totalment inexplicable si es vol fer un informe independent i autònom”.

Per últim, el diputat cupaire destaca les vuit recomanacions del final de l’escrit del que s’anomenen “barreres preventives”, on no s’especifica quines d’aquestes vuit recomanacions són realment incompliments de criteris de legalitat, “cosa que seria essencial per entendre què estava incomplint l’empresa IQOXE en el moment de l’accident”.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid