Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dreys humans
Campanya per demanar al Bundestag que denunciï la repressió espanyola contra Catalunya

L’ONG amb seu a Alemanya Society for Threatened Peoples (Societat pels Pobles Amenaçats), centrada en la defensa dels drets de les minories nacionals, exigeix a l’Estat espanyol que compleixi les recomanacions del Grup de Treball de les Nacions Unides sobre la Detenció Arbitrària i que alliberi els presos polítics catalans.

03/10/2020 Política
Aquesta setmana, l’ONG Society for Threatened Peoples ha llançat una campanya per recollir signatures i fer una crida a la Sra. Gyde Jensen, presidenta de la Comissió de Drets Humans i Assistència Humanitària del Bundestag, en relació a Catalunya. Aquesta declaració demana al Parlament alemany que s’involucri en la protecció dels drets de la minoria catalana, la qual pateix una persecució política per part de les autoritats espanyoles.
 
El manifest de la campanya destaca la manca real de voluntat del govern espanyol d'obrir una negociació política amb el seu homòleg català d’ençà del referèndum de l’1 d’octubre de 2017, brutalment reprimit per la policia espanyola. De la mateixa manera, esmenta que líders civils i polítics catalans, implicats en el referèndum, van patir presó arbitrària durant dos anys abans de rebre draconianes condemnes d'entre 9 i 13 anys de presó.
 
La campanya també posa de relleu els mitjans democràtics i pacífics per a exercir l’autodeterminació l’any 2017, que van ser considerats sedició per la justícia espanyola. Una acusació desproporcionada contra representants polítics electes segons l'ONG alemanya, i un episodi més de l'operació repressiva de l’Estat espanyol contra les minories nacionals.
 
Tenint en compte tot això, Society for Threatened Peoples demana al Bundestag que sol·liciti formalment al govern espanyol complir amb les recomanacions dels dictàmens del Grup de Treball de les Nacions Unides sobre Detenció Arbitrària, perquè els presos polítics catalans siguin alliberats i compensats immediatament per les violacions de drets humans que han patit. 
 
Els dictàmens del Grup de Treball són fruit d’una iniciativa de les defenses de les preses i els presos polítics, impulsada per l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural el 2018, que pretenia confirmar si la seva situació de presó preventiva vulnerava drets fonamentals, recollits a la Declaració Universal dels Drets Humans, subscrita per l’Estat espanyol.
 
Per últim, l'ONG també expressa la necessitat que el govern espanyol arribi a una solució política mitjançant una negociació política integral, sense criminalitzar el moviment independentista i evitant noves violacions dels drets humans. En aquest sentit, també ha publicat un vídeo en llengua alemanya per explicar i denunciar els fets esmentats.
Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid