Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP Reus proposa 5 acords per reactivar el Mercat del Carrilet

La formació considera  que el govern de Reus no ha esgotat totes les vies de solució i remarquen la important funció social i integradora del mercat en el barri.

19/02/2020 Política
Davant de la decisió unilateral del govern de Reus en tancar el Mercat del Carrilet, la CUP presentarà una moció aquest divendres per mantenir actiu el mercat. El grup cupaire critica que el govern hagi abandonat el Mercat del Carrilet i que no tingui suficient voluntat política per reactivar-lo. Per això, la CUP proposarà 5 acords al ple de Reus per obrir el diàleg entre paradistes i govern; afavorir la continuïtat de les parades i que l'Ajuntament parli amb cooperatives i productors locals, així com negocis -no estrictament alimentaris- que complementin i potenciïn l'espai.

Una de les crítiques del grup anticapitalista és la restricció dels 2 anys de contracte, ja que dificulta l'entrada de nous operadors, com ja va passar, recordem amb un supermercat xinès. «Ningú farà una gran inversió si en dos anys ha de marxar», comenta Mònica Pàmies, regidora de la CUP a Reus. Per aquest motiu, una de les propostes serà facilitar l'allargament del termini dels contractes de les parades actuals i eliminar el límit dels 2 anys a les parades noves.

Una altra de les propostes serà permetre el traspàs de les parades existents com a mesura garantista de continuïtat del servei. Pàmies explica que les concessions de les parades tenen restriccions molt dures i que hi ha parades del Mercat del Carrilet que agafarien més espai -actualment buit- per ampliar la parada o que hi ha familiars que continuarien amb el negoci però el contracte no ho permet.

D'altra banda, els cupaires també destaquen la feminització del sector del mercat, ja que la major part de les parades són ocupades per dones, moltes d'elles majors de 50 anys, un dels sectors més vulnerables a l'hora de trobar una nova feina. Pàmies explica que les venedores «són coneixedores del producte i tenen una experiència molt valuosa» i que la seva clientela està directament lligada al barri i la zona. Tanmateix, la regidora cupaire posa de manifest la important funció social que té el mercat, un model integrador de barri i activador de la vida de la zona que, puntualitza, «cap altre model o proposta comercial pot substituir».
Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid