Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Còmic
Terra Cremada, vinyetes de còmic diàries sobre la repressió a Catalunya

Terra Cremada publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l'#1Oct. Des del 14 de febrer ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política a través del còmic a la xarxa

12/03/2018 Política

El perfil de Twitter @TerraCremada  publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l''1 d'octubre (l'autor les defineix com un relat-ficció d'una "hipotètica" Catalunya, "un relat distòpic de com seria Catalunya sota una Espanya governada per la extrema dreta..".). En aquestes vinyetes diàries apareixen membres de les forces d'ocupació, desdibuixats o indeterminats i amb aspecte futurista, que porten a terme actes coactius o violents.

També hi ha vinyetes dedicades al poder que exerceix aquestes repressió, en què apareixen líders del PP o el rei espanyol, o bé membres dels partits unionistes com Albert Rivera o Inés Arrimadas. Altres vinyetes fan referència a la imposició de la llengua en una escena de ficció llunyana en què el català resta prohibit davant els tribunals i les forces d'ocupació (FEMS) perquè "se interpretarà como delito de odio."

La continuïtat de les vinytes transcorren "En una Espanya governada per la dreta dura, Catalunya acaba subjugada i sota la brutalitat de les "FEMS". Des de la clandestinitat el govern i el poble es mobilitza... Noms, personatges i situacions són ficticis, qualsevol semblança amb la realitat és coincidència."

La primera vinyeta va ser publicada el passat 14 de febrer, dedicada a la manifestació unionista a Barcelona, i des d'aleshores ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política des d'una expressió artística original i actual.

Aquí teniu una mostra d'aquestes vinytetes:

 

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  6. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  9. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid