Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Còmic
Terra Cremada, vinyetes de còmic diàries sobre la repressió a Catalunya

Terra Cremada publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l'#1Oct. Des del 14 de febrer ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política a través del còmic a la xarxa

12/03/2018 Política

El perfil de Twitter @TerraCremada  publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l''1 d'octubre (l'autor les defineix com un relat-ficció d'una "hipotètica" Catalunya, "un relat distòpic de com seria Catalunya sota una Espanya governada per la extrema dreta..".). En aquestes vinyetes diàries apareixen membres de les forces d'ocupació, desdibuixats o indeterminats i amb aspecte futurista, que porten a terme actes coactius o violents.

També hi ha vinyetes dedicades al poder que exerceix aquestes repressió, en què apareixen líders del PP o el rei espanyol, o bé membres dels partits unionistes com Albert Rivera o Inés Arrimadas. Altres vinyetes fan referència a la imposició de la llengua en una escena de ficció llunyana en què el català resta prohibit davant els tribunals i les forces d'ocupació (FEMS) perquè "se interpretarà como delito de odio."

La continuïtat de les vinytes transcorren "En una Espanya governada per la dreta dura, Catalunya acaba subjugada i sota la brutalitat de les "FEMS". Des de la clandestinitat el govern i el poble es mobilitza... Noms, personatges i situacions són ficticis, qualsevol semblança amb la realitat és coincidència."

La primera vinyeta va ser publicada el passat 14 de febrer, dedicada a la manifestació unionista a Barcelona, i des d'aleshores ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política des d'una expressió artística original i actual.

Aquí teniu una mostra d'aquestes vinytetes:

 

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid