Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Còmic
Terra Cremada, vinyetes de còmic diàries sobre la repressió a Catalunya

Terra Cremada publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l'#1Oct. Des del 14 de febrer ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política a través del còmic a la xarxa

12/03/2018 Política

El perfil de Twitter @TerraCremada  publica cada dia una vinyeta que descriu la repressió que es viu a Catalunya des del Referèndum de l''1 d'octubre (l'autor les defineix com un relat-ficció d'una "hipotètica" Catalunya, "un relat distòpic de com seria Catalunya sota una Espanya governada per la extrema dreta..".). En aquestes vinyetes diàries apareixen membres de les forces d'ocupació, desdibuixats o indeterminats i amb aspecte futurista, que porten a terme actes coactius o violents.

També hi ha vinyetes dedicades al poder que exerceix aquestes repressió, en què apareixen líders del PP o el rei espanyol, o bé membres dels partits unionistes com Albert Rivera o Inés Arrimadas. Altres vinyetes fan referència a la imposició de la llengua en una escena de ficció llunyana en què el català resta prohibit davant els tribunals i les forces d'ocupació (FEMS) perquè "se interpretarà como delito de odio."

La continuïtat de les vinytes transcorren "En una Espanya governada per la dreta dura, Catalunya acaba subjugada i sota la brutalitat de les "FEMS". Des de la clandestinitat el govern i el poble es mobilitza... Noms, personatges i situacions són ficticis, qualsevol semblança amb la realitat és coincidència."

La primera vinyeta va ser publicada el passat 14 de febrer, dedicada a la manifestació unionista a Barcelona, i des d'aleshores ha mantingut el ritme de publicació diària d'aquesta forma de denúncia política des d'una expressió artística original i actual.

Aquí teniu una mostra d'aquestes vinytetes:

 

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid