Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Felips

Article del periodista Ramon Barnils publicat a la revista El Temps núm. 665, del 17/3/1997

02/03/2018 El fil roig
Ramon Barnils Ramon Barnils

Unes joventuts o altres de partit s'han mostrat indignades perquè l'organisme corresponent ha tret una monedeta de nores, de 50 pessetes, amb l'efígie de Felip V. Hom recorda els brindis dels excursionistes dels anys 50:

''Alcem les copes, tot maleint
la memòria de Felip Quint''.

L'organisme s'ha justificat -generós: no té per què fer-ho: el seu poder és únic i indivís- dient que és un nom més dels disponibles per estampar en monedes. Tenen raó, i a més el proper borbó es dirà Felip, i no li farà cap mal que el seu nom se'ns comenci a fer ''familiar''. Familiaritzem-lo nosaltres també, en cromos i retallables de diaris i revistes, amb el Felip V de cap per avall que gasten a Xàtiva, indicat per a secrets particulars i públics, perquè els lectors i usuaris tornem a fer memòria del nom, tan nostrat, de felip; en comptes del llatinisme lavabo o del barbarisme vàter. No pas protestar, jovent, sinó millorar. I fer llengua.

 

*La digitalització d'aquest article es deu al treball de transcripció i compilació del col·lectiu Contrastant

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid