Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Criminalització
Respostes a la criminalització envers la CUP i Arran per la campanya contra el turisme massiu
04/08/2017 Drets i Llibertats

Les accions de protesta de l'organització juvenil Arran al port de Mallorca i contra un Bus Turístic de Barcelona han generat aquests darrers dies múltiples mostres de criminalització i de demagògia, que a la vegada han estat respostes a la xarxa amb humor o des d'un suport polític de denúncia de la criminalització.

Us oferim un conjunt de piulades representatives de l'ofensiva de criminalització de diversos mitjans estatals i d'usuaris a la xarxa vinculats a partits com el PP o C's. Entre aquests, destaquem la notícia a OKdiario amb el titular "Arran sigue con el vandalismo en Mallorca: asaltan yates y boicotean restaurantes", que reprodueix l'alarmisme i la demagògia al llarg de la notícia, afirmant que "Sus miembros acudieron al puerto de Moll Vell de la ciudad para intimidar a los viandantes y a los restaurantes de la zona."

Partits com el PP i C's també s'han afegit a la campanya de criminalització, com en el cas del diputat del PP català Alberto Villagrasa, que ha afirmat que "la CUP s'està comportant com Batasuna al País Basc i Arran com Jarrai".

En alguns casos, com en el del digital El Confidencial.com, s'ha arribat a manipular fotografies amb imatges de manifestacions a Alemanya i tanquetes de la policia d'aquest país per il·lustrar una entrevista a "Los miembros de Arran", "que no entienden tanto revuelo, que lo de lanzarse encapuchados y cuchillo en mano a vandalizar un autobús turístico, ocupar la sede del Partido Popular en Barcelona o pinchar ruedas de bicicleta "no es violencia sino autodefensa":

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid