Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Criminalització
Respostes a la criminalització envers la CUP i Arran per la campanya contra el turisme massiu
04/08/2017 Drets i Llibertats

Les accions de protesta de l'organització juvenil Arran al port de Mallorca i contra un Bus Turístic de Barcelona han generat aquests darrers dies múltiples mostres de criminalització i de demagògia, que a la vegada han estat respostes a la xarxa amb humor o des d'un suport polític de denúncia de la criminalització.

Us oferim un conjunt de piulades representatives de l'ofensiva de criminalització de diversos mitjans estatals i d'usuaris a la xarxa vinculats a partits com el PP o C's. Entre aquests, destaquem la notícia a OKdiario amb el titular "Arran sigue con el vandalismo en Mallorca: asaltan yates y boicotean restaurantes", que reprodueix l'alarmisme i la demagògia al llarg de la notícia, afirmant que "Sus miembros acudieron al puerto de Moll Vell de la ciudad para intimidar a los viandantes y a los restaurantes de la zona."

Partits com el PP i C's també s'han afegit a la campanya de criminalització, com en el cas del diputat del PP català Alberto Villagrasa, que ha afirmat que "la CUP s'està comportant com Batasuna al País Basc i Arran com Jarrai".

En alguns casos, com en el del digital El Confidencial.com, s'ha arribat a manipular fotografies amb imatges de manifestacions a Alemanya i tanquetes de la policia d'aquest país per il·lustrar una entrevista a "Los miembros de Arran", "que no entienden tanto revuelo, que lo de lanzarse encapuchados y cuchillo en mano a vandalizar un autobús turístico, ocupar la sede del Partido Popular en Barcelona o pinchar ruedas de bicicleta "no es violencia sino autodefensa":

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  8. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
  9. Habitatge o caos
  10. Una biblioteca pública programa un espectacle infantil en castellà en plena Festa Major de Gràcia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid