Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
El Govern català homenatja les persones que van lluitar contra la dictadura

El paranimf de la Universitat de Barcelona (UB) serà el lloc on es realitzarà un acte d'homenatge a les persones que van lluitar contra la dictadura feixista. Serà diumenge 20 de novembre a les 12.00h. i tres-centes persones represaliades pel franquisme rebran un reconeixement a la seva lluita

17/11/2016 Memòria històrica

El Govern de la Generalitat de la CAC homenatjarà a les persones que van lluitar per les llibertats i la democràcia durant la Guerra Civil i duarant la dictadura franquista. 

Un acte al paranimf de la Universitat de Barcelona (UB), el diumenge 20 de novembre a les 12.00h es convertirà en homenatge i per a difondre què va significar la lluita per la democràcia en els anys negres de la dictadura feixista. Tres-centes persones represaliades pel franquisme rebran un diploma de reconeixement durant la jornada.

El conseller d'Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva, encapçalarà l’homenatge acompanyat de la directora general de Relacions Institucionals, Carme Garcia, i el director del Memorial Democràtic, Plàcid Garcia-Planas. També comptarà amb la participació dels historiadors Josep Fontana i Borja de Riquer.

L'acte és segons els organitzadors "un cant a la llibertat a través d’un especial reconeixement a les persones que van patir la repressió o la privació de llibertats sota el franquisme." El dia escollit per a l'homenatge és el 20 de novembre precisament perquè coincideix amb l'aniversari de la mort del dictador. I el lloc és al paranimf de la Universitat de Barcelona, un símbol de la repressió franquista però també de la lluita per la llibertat, l’indret que va acollir l'embrió dels moviments estudiantils i intel·lectuals contra la dictadura. Precisament per aquest simbolisme, també de catalanitat, els docents d'aquesta universitat van ser durament represaliats.

En aquest sentit s'hi farà entrega d'un diploma a més de tres-centes persones que havien estat represaliades. El Departament d'Afers, Relaciones Institucionals i Exteriors  i Transparència ha volgut recuperar aquesta iniciativa, que no es feia des del 2009, i homenatjar públicament a les persones que han estat reconegudes amb aquesta condició durant els últims nou anys.

Valora
Rànquings
  1. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid