Els retinguts han manifestat la seva més enèrgica protesta al que consideren un greu atemptat a la llibertat d'expressió, lliure circulació de les persones i dret a la informació en campanya electoral.
Els denunciants es trobaven dijous dia 14 devers les 18,30 h. a la voravia del carrer Constitució de Palma esperant el pas d' una comitiva de polítics en campanya electoral anunciada per el mitjans de comunicació.
En un determinat moment, seguint als periodistes que cobrien la passejada electoral, entraren al carrer de Can Puigdorfila i de sobte aquest carrer fou tallat en els dos sentits per la Policia Nacional retenint a totes les persones que allà es trobaven, entre elles algun menor d’edat, durant més d ́una hora, després d'haver-se identificat.
No es va produir cap tipus de violència per part dels retinguts. Es va intentar dialogar amb les forces d'ordre públic per poder assistir a la passejada electoral. Tot va resultar inútil. Ens resignaren a esperar.