Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria
Ha mort Pere Carbonell i Fita

Pere Carbonell i Fita va escriure diversos llibres de memòria de la resistència, en què explicava els quatre anys tancat a les presons de Figueres, el Poblenou i la Model per la seva militància catalanista. La cerimònia i l'enterrament es van realitzar ahir dissabte

21/12/2014 Política

Pere Carbonell i Fita va morir dijous a Barcelona als 98 anys.

Abans de la Guerra Civil, Carbonell va estudiar a l'Escola Normal de la Generalitat i va militar a la Federació Nacional d'Estudiants de Catalunya (FNEC).

Va participar al front durant la Guerra dels Tres Anys i després va passar quatre anys tancat a les presons de Figueres, el Poblenou i la Model.

El 1980 fou nomenat director general de Comerç de la Generalitat i el 1984 va ser escollit diputat al Parlament de Catalunya com a independent dins les llistes de CiU. El 2012, se li va concedir la Creu de Sant Jordi.

Va escriure diverses obres de caràcter biogràfic i de memòria de la resistència, com ara Tres Nadals empresonat (1939-1943) (1999), Nadal en la presó Model (1944-1945) (2000), i la més recent, Entre la política i la pedagogia (2009)

Valora
Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  8. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  9. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  10. La regeneració de la Flama del Canigó en marxa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid