Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ESCÒCIA
Guanya el “No” a la independència d’Escòcia

Els resultats del referèndum han estat un 44,60% dels vots a favor del “Sí” i un 55,38% a favor del “No”. En un vídeo que s'han penjat a la xarxa es poden veure algunes actuacions que semblen poder ser algun tipus de frau electoral.

19/09/2014 Internacional

El “No” a la independència ha guanyat a Escòcia. Els resultats a la pregunta “Escòcia hauria de ser un país independent?” han estat un 44,60% dels vots a favor del “Sí” i un 55,38% a favor del “No”. Tot i que a la majoria de les enquestes des del mes de juliol hi havia 20 punts de diferència a favor del “No” finalment la diferència ha estat de 10 punts (molt poques enquestes donaven la victòria al “Sí”).


En una roda de premsa realitzada aquest matí, Alex Salmon ha acceptat el resultat i ha demanat a la “gent d’Escòcia” que l’accepti tot recordant la política de la por que ha realitzat Londres durant la campanya. Salmon també ha agraït l’alta participació i ha recordat als 3 partits unionistes que han de complir les promeses de més autonomia i noves transferències (promeses que els partits unionistes van deixar per escrit quan alguna enquesta va començar a donar dades a favor del “Sí”). En el seu discurs Alex Salmon també ha parlat del milió i mig dels votants del “Sí” (44,60%) i ha afirmat que l’alta participació al referèndum (86%) ha estat un èxit democràtic.


El cap dels unionistes escocesos, Alistair Darling, ha afirmat que vol complir les promeses de més autonomia (des d’Escòcia hi ha la percepció que els partits unionistes no compliran les seves promeses i no faran cap transferència) i ha admès que la campanya ha estat difícil i que la societat escocesa “s’ha dividit”. Darling no ha fet comentari sobre les acusacions de frau que recauen sobre alguns apoderats del "No". (Al vídeo es poden veure algunes actuacions que semblen episodis  de frau electoral).

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  7. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  8. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  9. El fiasco de la “Transició modèlica”: 50 anys després, la impunitat persisteix
  10. 12 anys sense en Toni Lecha
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid