Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
ARRAN organitza a Tarragona unes "Jornades Antifeixistes"

En commemoració dels 75 anys de l’ocupació franquista de la ciutat

04/01/2014 Història
Jornades Antifeixistes En commemoració dels 75 anys de l?ocupació franquista de Tarragona Jornades Antifeixistes En commemoració dels 75 anys de l?ocupació franquista de Tarragona

El dies 11, 15 i 30 de gener tindran lloc a Tarragona unes Jornades Antifeixistes en commemoració dels 75 anys de l’ocupació franquista de la ciutat. L'organització juvenil ARRAN organitza les jornades amb la col·laboració de la resta d’organitzacions del moviment a la ciutat.

Començaran el dissabte 11 de gener amb una visita guiada pels indrets més representatius de la repressió franquista a Tarragona, seguirà amb una xerrada sobre el neofeixisme i a continuació es farà un sopar popular amb festa de punxadiscos posterior.

Dimecres, dia 15, hi haurà una marxa de torxes que recorrerà, des de la plaça del Rei, alguns dels llocs emblemàtics de l’entrada de les tropes, fins a la Muntanyeta de l’Oliva, espai on van afusellar els republicans. Precisament aquest dia, es compliran 75 anys des que les tropes del General feixista Franco van entrar a Tarragona.

Pocs mesos després d’aquell 1939 cauria la resta de Catalunya i del País Valencià que encara romanien fidels a la II República. A partir de llavors, el règim es va dedicar a “fer net” després de gairebé tres anys de cruenta guerra entre els sublevats feixistes i el front republicà.

Les jornades clouran el dijous 30 de gener amb una xerrada sobre els primers mesos de repressió franquista a Tarragona organitzada per Endavant-OSAN.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Quan la política deixa de pensar el país
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid