Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
ARRAN organitza a Tarragona unes "Jornades Antifeixistes"

En commemoració dels 75 anys de l’ocupació franquista de la ciutat

04/01/2014 Història
Jornades Antifeixistes En commemoració dels 75 anys de l?ocupació franquista de Tarragona Jornades Antifeixistes En commemoració dels 75 anys de l?ocupació franquista de Tarragona

El dies 11, 15 i 30 de gener tindran lloc a Tarragona unes Jornades Antifeixistes en commemoració dels 75 anys de l’ocupació franquista de la ciutat. L'organització juvenil ARRAN organitza les jornades amb la col·laboració de la resta d’organitzacions del moviment a la ciutat.

Començaran el dissabte 11 de gener amb una visita guiada pels indrets més representatius de la repressió franquista a Tarragona, seguirà amb una xerrada sobre el neofeixisme i a continuació es farà un sopar popular amb festa de punxadiscos posterior.

Dimecres, dia 15, hi haurà una marxa de torxes que recorrerà, des de la plaça del Rei, alguns dels llocs emblemàtics de l’entrada de les tropes, fins a la Muntanyeta de l’Oliva, espai on van afusellar els republicans. Precisament aquest dia, es compliran 75 anys des que les tropes del General feixista Franco van entrar a Tarragona.

Pocs mesos després d’aquell 1939 cauria la resta de Catalunya i del País Valencià que encara romanien fidels a la II República. A partir de llavors, el règim es va dedicar a “fer net” després de gairebé tres anys de cruenta guerra entre els sublevats feixistes i el front republicà.

Les jornades clouran el dijous 30 de gener amb una xerrada sobre els primers mesos de repressió franquista a Tarragona organitzada per Endavant-OSAN.

Valora
Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  9. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid