Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
Arran El Vendrell sobre els fons públics que alimenten "el feixisme i el racisme"
04/12/2013 Política

Arran El Vendrell (Col·lectiu La Trinxera) exigeix al govern municipal que la indemnització per assistència als plens i a altres òrgans col·legiats s’adeqüi al nombre d’hores real que s’inverteix en el desenvolupament d’aquestes tasques i que la retribució per hora no sigui superior a la mitjana del “guany per hora de treball a Catalunya”, que segons l’IDESCAT és de 15,5€/h (dades del 2011). Per altra banda, també demana l’eliminació real de tots els càrrecs de confiança que actualment manté el consistori.

L'organització juvenil es refereix a tots els sous de tots els regidors, però molt especialment als del Partit per Catalunya (PxC) que pel simple fet d’assistir als plens municipals i als òrgans de l’Ajuntament (tasca que va lligada al càrrec de regidor i que, per tant, hauria de comptar amb una indemnització mínima) els regidors i regidores de PxC reben una quantitat màxima de 18.400€/any en el cas d’August Armengol i 11.500€/any en el cas de la resta de regidors/es. Podem observar que aquestes retribucions (que, com hem dit, són màximes) s’han fet efectives cada mes degut al beneplàcit de la Junta de Govern Municipal. Tenint en compte que aquests regidors per difonen el missatges feixistes i xenòfobs, remarca ARRAN.

També considera injustificable que, "després d’haver aprovat la supressió dels càrrecs de confiança, aquests es segueixin existint al nostre consistori. Especialment greu és el fet que un d’aquests càrrecs sigui afí a Plataforma per Catalunya. Considerem que el govern quatripartit (únic responsable d’aquesta realitat) es mostra feble i apàtic sempre que ha de demostrar el seu compromís envers la lluita contra el feixisme i el racisme. En aquest cas, la covardia es torna complicitat".

En el marc de la campanya contra el feixisme i el racisme, Arran El Vendrell (Col·lectiu La Trinxera) s'ha fet ressò de la informació recopilada al bloc de Les4fonts  sobre les indemnitzacions per assistència als plens i a altres òrgans col·legiats que l’Ajuntament del Vendrell abona als regidors i regidores de PxC.

Valora
Rànquings
  1. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  2. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  3. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  4. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  5. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  6. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid