Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
Arran El Vendrell sobre els fons públics que alimenten "el feixisme i el racisme"
04/12/2013 Política

Arran El Vendrell (Col·lectiu La Trinxera) exigeix al govern municipal que la indemnització per assistència als plens i a altres òrgans col·legiats s’adeqüi al nombre d’hores real que s’inverteix en el desenvolupament d’aquestes tasques i que la retribució per hora no sigui superior a la mitjana del “guany per hora de treball a Catalunya”, que segons l’IDESCAT és de 15,5€/h (dades del 2011). Per altra banda, també demana l’eliminació real de tots els càrrecs de confiança que actualment manté el consistori.

L'organització juvenil es refereix a tots els sous de tots els regidors, però molt especialment als del Partit per Catalunya (PxC) que pel simple fet d’assistir als plens municipals i als òrgans de l’Ajuntament (tasca que va lligada al càrrec de regidor i que, per tant, hauria de comptar amb una indemnització mínima) els regidors i regidores de PxC reben una quantitat màxima de 18.400€/any en el cas d’August Armengol i 11.500€/any en el cas de la resta de regidors/es. Podem observar que aquestes retribucions (que, com hem dit, són màximes) s’han fet efectives cada mes degut al beneplàcit de la Junta de Govern Municipal. Tenint en compte que aquests regidors per difonen el missatges feixistes i xenòfobs, remarca ARRAN.

També considera injustificable que, "després d’haver aprovat la supressió dels càrrecs de confiança, aquests es segueixin existint al nostre consistori. Especialment greu és el fet que un d’aquests càrrecs sigui afí a Plataforma per Catalunya. Considerem que el govern quatripartit (únic responsable d’aquesta realitat) es mostra feble i apàtic sempre que ha de demostrar el seu compromís envers la lluita contra el feixisme i el racisme. En aquest cas, la covardia es torna complicitat".

En el marc de la campanya contra el feixisme i el racisme, Arran El Vendrell (Col·lectiu La Trinxera) s'ha fet ressò de la informació recopilada al bloc de Les4fonts  sobre les indemnitzacions per assistència als plens i a altres òrgans col·legiats que l’Ajuntament del Vendrell abona als regidors i regidores de PxC.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  7. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid