Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
DRETS LABORALS
La CUP Girona reclama respecte pels drets del personal de neteja als equipaments municipals

La formació exigeix que es busqui una solució que permeti al personal de neteja treballar en condicions de temperatura adequades minimitzant la despesa energètica i proposa que l’empresa EULEN n’assumeixi les possibles despeses addicionals

30/12/2013 Drets i Llibertats
La CUP de Girona s’ha posicionat al voltant de la polèmica amb el personal de neteja per l’ús del sistema de calefacció a les escoles bressol i els centres educatius de primària de la ciutat. Durant el període nadalenc es realitzen tasques especials i addicionals de neteja aprofitant l'absència de l'alumnat i professorat, i el personal que s’hi dedica reivindica el seu dret a fer la seva feina en unes condicions de temperatura acceptables. Atès que en aquestes dates les temperatures són baixes i els edificis resten freds, el col·lectiu reclama que s’activi el sistema de calefacció durant la seva jornada laboral, una petició que tant EULEN, l’empresa responsable del servei, com l'Ajuntament de Girona es neguen a acceptar.

La CUP dóna suport a les reivindicacions que el personal de la neteja ha realitzat a través dels representants sindicals i reclama tant a l’empresa com al consistori que s’avinguin a negociar per tal de trobar una solució. En aquest sentit, la formació proposa que s’activi el sistema de calefacció, i que es reparteixin els horaris per tal de compatibilitzar uns nivells acceptables de temperatura i la mínima despesa energètica. La CUP també aposta perquè sigui l’empresa EULEN qui assumeixi les possibles despeses derivades de l'ús parcial de la calefacció, tot i considerant que cal desenvolupar plans d'estalvi energètic que permetin emetre les mínimes emissions de CO2 i reduir la factura, sense que això no suposi un risc per al personal.

La CUP ha recordat que tots el personal que treballa en dependències municipals gaudeixen de sistemes de calefacció, i considera que “negar aquesta la petició al personal de neteja seria un greuge inacceptable i una vulneració dels seus drets laborals més bàsics”. Finalment, la formació ha anunciat que serà present a la concentració de suport al personal de neteja que s’ha convocat pel dia 3 de gener a la plaça del Vi, i ha fet una crida a participar-hi.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  4. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  5. Policies? Parlem-ne
  6. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  7. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  10. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid