Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
Arxivades les denúncies interposades per PxC a militants antifeixistes del Vendrell
29/10/2013 Política
Manifestació contra el feixisme al Vendrell Manifestació contra el feixisme al Vendrell | Autor: Xavier Rius en el seu bloc.

El degoteig de denúncies interposades per Plataforma per Catalunya (PxC) a diversos activistes antifeixistes del Vendrell ha acabat en no res. Els tres casos que quedaven oberts han estat arxivats, fet que s’ha de sumar a l’absolució de Rubén Suan, que fou denunciat per haver declarat que PxC era una formació feixista i racista.

Els casos que quedaven pendents eren de tarannà similar, Gemma Altarriba fou denunciada per un suposat delicte d’injúries després de presentar una moció a l’ Ajuntament del Vendrell on també es definia a PxC com un partit feixista i racista. En el cas d’en Joan Caralt i en Josep Mañé, la denúncia de PxC esgrimia que van ser vistos enganxant cartells contra la formació d’extrema dreta durant la jornada de reflexió, acusació que no comptava amb cap mena de prova i per la qual al·legaven un delicte d’injúries en campanya electoral.

Així doncs, amb l’arxivament d’aquests tres casos, es posa de manifest que PxC ha fracassat estrepitosament a l’hora silenciar el moviment antifeixista vendrellenc mitjançant la via judicial. Des de la CUP del Vendrell i Arran, organitzacions a les quals formaven part les persones denunciades, han manifestat novament el seu rebuig frontal envers al feixisme i el racisme que PxC representa al nostre municipi i han reafirmat el seu compromís amb la lluita contra els plantejaments d’aquesta formació.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  9. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid