Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
L'Ajuntament de Lleida no vol assumir les agressions policíaques contra els dos joves d'Arran
16/07/2013 Drets i Llibertats

Arran i la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Lleida es van reunir ahir al migdia amb la Regidora Delegada de Seguretat, Civisme i Règim Interior, Sara Mestres, i el comissari de la Guàrdia Urbana de Lleida per tal de demanar explicacions i depurar les pertinents responsabilitats per les agressions d’agents de la Guàrdia Urbana a dos joves d’Arran la matinada del passat dijous.

Aquell dia un grup de joves es trobaven realitzant unes pintades amb contingut polític, denunciant les darreres redades racistes al Barri Antic; aleshores agents de la Guàrdia Urbana van iniciar una persecució que va acabar amb la detenció de dos joves militants d’Arran, que van ser colpejats, amenaçats i van rebre insults per part dels agents.

Recordem que des d'Arran Lleida es va denunciar l'"actitud bel·ligerant envers els joves, que van ser detinguts de forma il·legal, amenaçats, insultats i colpejats" i exigien "explicacions" als responsables municipals.


Manca de compromís a la reunió amb la responsable de Seguretat

Segons ha fet públic Arran i la CUP, durant la reunió amb la Regidora Delegada de Seguretat, Civisme i Règim Interior s’ha mostrat "disposada a parlar amb els agents implicats, malgrat seguir negant els fets de la mateixa manera que ho va fer en declaracions públiques el dia següent de les agressions." Així i tot,  "s’han compromès a depurar responsabilitats en cas que la denúncia ficada a la Guàrdia Urbana per les agressions prosperi i hi hagi una sentència condemnatòria."

Per aquest motiu la candidatura i l'organització juvenil valoren que els compromisos presos són insuficients tenint en compte la gravetat dels fets: "Considerem que davant de les agressions comeses cal obrir una investigació per tal d’apartar els agents involucrats de la seva activitat, sense esperar a la resposta judicial. Les actituds xulesques, provocadores i violentes que empren els agents de la Guàrdia Urbana de Lleida no són un cas aïllat, al contrari, són actituds molt freqüents als carrers de Lleida i que patim diàriament, les desmesurades actuacions al Casc Antic de la ciutat en són una mostra clara."

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  7. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid