Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Boicot
Ros torna a portar "La Vuelta a España" a Lleida

La CUP fa una crida al boicot a una etapa ciclista "que transcorre pels Països Catalans amb l’única voluntat de reivindicar l’espanyolitat d’aquests"

14/01/2012 Política
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha tornat a portar La Vuelta a España a Lleida. Els organitzadors de la cursa i l'Ajuntament de Lleida han arribat a un acord per tal de tornar a dur a terme una etapa ciclista de la competició esportiva a la capital de Ponent. Com en l'anterior ocasió, la CUP ha cridat al boicot contra una cursa "vinculada a la voluntat de construcció nacional espanyola en l’imaginari col·lectiu de la ciutadania i que transcorre pels Països Catalans amb l’única voluntat de reivindicar l’espanyolitat d’aquests".

A banda, la formació considera que l'esponsorització d’aquesta etapa és una despesa "totalment innecessària" per a la ciutat de Lleida, i més en temps de crisi econòmica i de presa de mesures dràstiques que han afectat els treballadors, amb retallades sous i altres mesures. "Per molt que Àngel Ros s’afanyi a minimitzar els costos directes que suposarà la seva acollida, s’oblida d’explicar la despesa en hores extres, neteja i seguretat que pagarem els lleidatans i lleidatanes de les nostres butxaques", critica.

En aquest sentit, considera que la iniciativa és "un pas més en el procés d’espanyolització intensiva de la ciutat que l’alcalde i PSC vénen duent a terme els darrers anys amb l’organització d’actes esportius vinculats amb les seleccions nacionals espanyoles o les múltiples visites a la ciutat de membres de la monarquia espanyola".

Per aquest motiu, la CUP i el conjunt de l’esquerra independentista de la ciutat han organitzat una campanya de rebuig a l’esdeveniment, de caire divulgatiu, per tal d’informar a la caravana de la Vuelta, així com als seus espectadors, "que Lleida no és Espanya i que aquest esdeveniment esportiu i polític no és benvingut als Països Catalans". Així mateix, fan una crida a la ciutadania lleidatana perquè el pas de la Vuelta es converteixi en un marc de reivindicació i defensa de la nació catalana.
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid