Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
25-N
La CUP-AE es dirigeix a Merkel en alemany en una vídeo-carta per denunciar les polítiques d’austeritat

Critica les mesures d’austeritat i l’acusa de voler “fer d’Europa un sistema antidemocràtic, en què les decisions les prenen els bancs i on els pobles paguem tota la factura”

19/11/2012 Especial eleccions

La Candidatura d'Unitat Popular-Alternativa d'Esquerres (CUP-AE) ha fet públic un missatge en alemany (llegiu en català) dirigit a Angela Merkel, protagonitzat pel número 3 de la llista per Barcelona, Quim Arrufat. El document s’ha fet públic en format vídeo-carta, i ha començat a circular a les xarxes socials. La candidatura promourà durant les pròximes hores un enviament massiu de la vídeo-carta a la cancellera alemanya, per tal que la campanya

En la gravació Arrufat presenta els catalans com “un poble del sud d'Europa, a cavall entre Espanya i França“, amb “llengua i cultura pròpies i una persistent voluntat política de ser un poble políticament lliure“. Posteriorment el candidat critica les mesures d’austeritat que està imposant Angela Merkel contra els catalans, i l’acusa de voler “fer d’Europa un sistema antidemocràtic, en què les decisions les prenen els bancs i on els pobles paguem tota la factura”. Segons la CUP AE, l’austeritat imposada per la cancellera “destrossa els serveis públics” i obliga a “pagar amb diners públics el forat dels bancs”.

Finalment, en la carta la CUP-AE remarca la seva vocació europeista, i declara que aposta per “una Europa dels pobles lliures, dels drets socials, de les llibertats civils, solidària amb la resta del món i plenament democràtica“. El missatge culmina amb una “salutació al poble alemany que resisteix a la dictadura financera“. Durant la campanya, la CUP-AE s’ha mostrat molt crítica amb les polítiques d’austeritat imposades per les instàncies internacionals, així com l’aposta per rescatar el sistema financer amb fons públics o les reculada en drets socials i les retallades de serveis públics.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid