Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CULTURA
El Correllengua acomiada el setembre des de 9 poblacions

Avià, el Palau d’Anglesola, la Llacuna, Artés, Mont-roig del Camp, Celrà, Sant Joan de Mollet, Matadepera i Vallromanes rebran la flama aquest cap de setmana

29/09/2012 Cultura

El Correllengua 2012 passarà la darrera setmana de setembre a nou municipis del Principat amb un programa carregat d’actes que mantindran la flama ben encesa.

Avià (Berguedà) inaugurarà els actes divendres 28 a l’Ateneu amb el documental “Entre dos gegants: una cultura que es nega a morir” i amb una exposició sobre Lluís Maria Xirinacs. L’endemà al matí, aquest mateix espai cedirà protagonisme a jocs per a la mainada i a la tarda s’hi llegirà el manifest, que donarà pas a les actuacions castelleres i els concerts.

El Palau d’Anglesola (el Pla d’Urgell) donarà el tret de sortida a la festa amb una xerrada del Cercle Català de Negocis sobre la viabilitat econòmica d’un estat propi. L’endemà hi haurà diverses activitats: el correnens, una mostra de jocs tradicionals, un homenatge a les persones que han col·laborat activament amb la representació de la Passió, un sopar popular i l’actuació de Lo Pardal Roquer.

A la població de la Llacuna (l’Anoia), que enguany celebra l’onzena edició del Correllengua, s’hi podran trobar, a partir de dissabte, una mostra de jocs infantils, un sopar popular, la cercavila de bastoners i gegants, l’actuació de la Coral la Cuitona i un dinar popular.

El Correllengua de la vila d’Artés (el Bages) se celebrarà diumenge 30 amb una cercavila, una mostra d’elements de la cultura popular, una actuació castellera i un recital poètic. No hi faltarà tampoc la lectura del manifest, que serà el preàmbul d’un berenar popular i del concert de Titot i David Rossell.

La comarca natural de la llera del Ter repartirà els actes del Correllengua entre les viles de Celrà i Sant Joan de Mollet (el Gironès). Divendres 28 l’Ateneu de Celrà inaugurarà els actes amb una xerrada sobre l’estat del català a les illes Balears i Pitiüses. L’endemà al matí hi haurà una bicicletada popular i una mostra de jocs, i a la tarda la cercavila farà venir gana per a la botifarrada popular i els concerts de punxadiscos locals.

Mont-roig del Camp (el Baix Camp) acollirà el Correllengua dins la Festa Major de Sant Miquel amb la lectura del manifest i l’actuació del grup Els Picarols. D’altra banda, Matadepera (el Vallès Occidental) començarà les activitats diumenge amb l’obertura de les exposicions “El català és cosa de tothom” i “El Correllengua a la Riera”, les quals es podran visitar durant tota la setmana següent. I, finalment, Vallromanes (el Vallès Oriental) celebrarà el pas de la flama amb les actuacions de Jordi Gomara, La Carrau i Cesk Freixas.

Es pot seguir l’activitat del Correllengua a l’agenda CAL i al Mapa Localitzador del Correllengua 2012.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid