Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#novullpagar
PP, PSC i CiU voten a favor dels peatges a l'Ajuntament de Mataró

La CUP lamenta que s'hagi optat per un model de gestió i apropiació privada de les infraestructures viàries

13/06/2012 Política
cartell en contra dels peatges de la CUP cartell en contra dels peatges de la CUP | Autor: CUP

Els partits CiU, PSC i PP van tombar la moció que la CUP havia presentat al Ple municipal per tal que l’Ajuntament de Mataró s’adhereixi a la campanya #novullpagar i reclami a la Generalitat que no tramiti les denúncies de les empreses concessionàries contra els cnductors/es que es neguen a pagar el peatge a les atuopistes.

D’aquesta manera, PP, PSC i CiU van apostar per mantenir els peatges, aproven les multes al #novullpagar i defensen els interessos de l’empresa Abertis. PxC s’ha abstingut i la proposta de resolució només ha rebut els vots a favor d’ICV i la CUP.

La CUP lamenta que s'hagi optat per un model de gestió i apropiació privada de les infraestructures viàries. La gestió d’aquestes s’ha concedit, de manera majoritària, a empreses privades amb fortes relacions amb els partits polítics governants.

Per donar algunes dades, el regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria, va recordar que al Principat de Catalunya el 67% de les autopistes són de peatge, mentre que a la resta de l’Estat la proporció és del 20%; a Madrid no arriba al 3,5%; a Andalusia representa menys del 13%, i a Extremadura no n'hi ha, per citar només alguns exemples. En canvi, entre el Principat i el País Valencià es recapta un 48% de tots els ingressos per peatges a l’Estat espanyol.

Només el Principat de Catalunya recapta en peatges d’autopistes la mateixa quantitat que tot l’estat francès, malgrat que nosaltres només tenim 700 quilòmetres i els francesos en tenen 7.000

El PP va argumentar que no podia votar a favor de “cometre una il·legalitat”, a la qual cosa el regidor de la CUP Xavier Safont-Tria va respondre que la il·legalitat és tramitar unes denúncies que no tenen cap fonament jurídic.

El PSC va dir que hi votava en contra perquè considera que els peatges haurien de servir per regular el trànsit, a la qual cosa el regidor Xavier Safont-Tria va replicar que ara mateix les peatges només serveixen per beneficiar les empreses concessionàries. En podrem parlar el dia que s’acabi el greuge comparatiu i es plantegi seriosament que els diners dels peatges serveixin per potenciar el transport públic.

Finalment, CiU va dir que votava contra la moció per la manera com s’havia treballat en la seva el·laboració. El regidor de la CUP ha replicat a CiU que comenci a fer terball de neteja al seu govern i a la implicació que té amb Abertis.

Xavier Safont-Tria va explicar que pensa que els canvis acostumen a venir per la pressió social des de la societat civil, i aquest n’és un exemple. Ha dit que om a regidor de la CUP dóna suport a la campanya #novullpagar perquè és una campanya justa i a més recull un sentiment majoritari d’aquesta ciutat i del nostre país.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid