Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Especulació
Un grup de ciutadans promou una 'Ruta del balafiament' per 15 punts claus de València

Han aconseguit omplir el primer bus, que circularà pels carrers de València demà, entre les 10 i les 13 hores, i esperen fer el mateix el següent cap de setmana.

04/05/2012 Política

El col·lectiu Xarxa Urbana, format per periodistes i activistes ciutadans, han promogut aquesta iniciativa que la defineixen com 'una conjugació de periodisme ciutadà i turisme alternatiu'. Es tracta d'un recorregut de tres hores on es visitaran 'forats negres' de València i el que qualifiquen d'errors administratius, polítics i ètics. Cada punt del trajecte serà introduït amb una breu explicació per diferents guies. Es visitaran llocs on contemplar algunes obres que veuen innecessàries, on hi ha hagut despeses exagerades o suposada malversació de fons, permutes injustificades o pèrdua d'espai públic, entre altres enclavaments urbans que, en paraules dels responsables de la ruta, 'ens tenen a la vora de la fallida i gairebé sense esperança'.

La ruta del balafiament consisteix en un recorregut circular per la ciutat de 15 punts significatius relacionats amb àrees de la cultura, l’educació, els mitjans de comunicació, la banca, els grans esdeveniments, els esports, el negoci de les brosses, l’especulació urbanística, el poder eclesiàstic i la tergiversació de la memòria històrica.

Aquests punts són l'ampliació dels Corts Valencianes, barracons escolars, el santuari dels màrtirs de la guerra civil, amarratges buits de la America's Cup en el Port de València, l'expansió urbanística en la Patacona, el Cabanyal, el Circuit de Formula 1, el 'Nou Natzaret', el barri de la Punta, Emarsa o Sociópolis.

"Indrets on es troben soterrats més de 15.000 milions d’euros, fruit de concessions públiques immorals, saquejos a les Caixes, expansions immobiliàries especulatives, promocions “socials” per a benefici privat, regals i permutes avantatjoses, edificis administratius de disseny a totes llums innecessaris i moltes altres meravelles dignes d’un conte de pirates i corsaris que ens obriran els ulls davant la dimensió del “corralito” valencià i el “modus operandi” dels nostres governants locals i autonòmics del Cap i Casal” remarca Xarxa Urbana

La contribució és voluntària a partir de sis euros i amb això es cobreix l'autobús i el temps dels guies. Segons Xarxa Urbana, l'iniciativa parteix de la inquietud d'un grup de ciutadans que veuen que cal fer pedagogia sobre la lamentable situació a la qual "ens estan portant els polítics davant el silenci còmplice de tots".

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  5. Qui té por de Daniel Cardona?
  6. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  9. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
  10. "SOS Costa Brava" reivindica l'obertura del Camí de Ronda amb una passejada popular a Calella de Palafrugell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid